Turundus
Turundus
Link kopeeritud!

Turunduse parim lõputöö: lapsevanemad valivad lapselikuma pakendi kui lapsed ise

 (3)
kommid
Foto on illustratiivneFoto: Andres Putting

Marketingi Instituut valis tänavu turundusala parimaks bakalaureuse tööks Tartu Ülikooli tudengi Helerin Kuke analüüsi lastele suunatud toodete pakendite kohta, millest selgub, et eelkooliealised lapsed valivad sageli teistsuguseid, sealhulgas vähem lapselikke pakendeid kui vanemad seda teeks.

Parima magistritöö preemia pälvis Fred-Ander Pärn EBSist.

„Tuleb tunnistada, et turunduslike analüüside sügavus lõputöödes kasvab ja sel aastal oli vähemasti kümmekond tööd sellised, mida tasuks lugeda ka kogenud juhtidel ja turundusinimestel,“ märkis Marketingi Instituudi juht Anu-Mall Naarits. „Esitatud lõputööde teemad olid mitmekülgsed, kaasaegsed ja põnevad, nagu näiteks gamification, bluetooth majakate kasutamine turunduslikel eesmärkidel ning muidugi sotsiaalmeedia kasutamise võimalused erinevate vaatenurkade alt.“

Lastele meeldivad uued ja huvitavad pakendid
Parima bakalaureuse töö preemia võitnud Helerin Kukk võrdles oma töös eelkooliealiste laste ja nende vanemate käitumist kolme erineva müslipaki eelistamisel ning avastas, et sageli valivad lapsevanemad lapselikuma pakendi kui lapsed ise. Samuti tõdes Kukk oma lõputöös, et kui täiskasvanud teevad oma ostuotsuse toote pakendit uurides 90 sekundiga, siis lapsed on veelgi kiiremad.

Seotud lood:

Eelkooliealiste laste roll ostuostuste tegemisel on üha suurem, siiski teevad lõpliku otsuse enamasti lapsevanemad, möönab Kukk. Kuigi laste pakendid võiksid olla värvilisemad ja lõbusamad ning sisaldama ka mõne tuntud multifilmi– või arvutimängu tegelase pilti, pole Kuke analüüsi alusel vahet, kas tegu on kodu-või välismaise kangelasega. Pigem valivad lapsed uusi ja huvitavaid pakendeid, tõdeb ta.

Seetõttu soovitab Helerin Kukk oma töös ettevõtjail lastele pakendades muuta pakendeid võimalikult sageli, et säiliks värskus ja huvi uusi pakendeid poest kaasa haarata.

Parim magistritöö uuris sotsiaalmeedia sisuloome tõhusust
Magistritööde kategoorias võitis Estonian Business School’i tudeng Fred-Ander Pärn tööga, kus ta kirjutas sotsiaalmeedia sisuloomise tõhususest ja sisu kasutajate reageerimisest Samsung Eesti näite varal.
Anu-Mall Naaritsa sõnul paistsid kaks parimat tööd silma sellega, et nende autorid olid läinud kaugemale tavalisest kliendiküsitlusest ja viinud läbi põnevad reaalse elu katsed.

Marketingi Instituut hindab Eesti parimaid turundusalaseid lõputöid iiendat aastat, konkursile esitatud lõputööde hulk on aasta aastalt kasvanud, ulatudes 2014 aastal 72 lõputööni.