Turundus
Turundus
Link kopeeritud!

Turundusraadio: aeg muutusteks – mobiilne kliendikaart


Katrin Aaslaid
Katrin AaslaidFoto: Erakogu, Estravel.

Tulevikus võivad inimesed koju jätta oma kliendikaardid ja rahakoti, sest nutitelefon oma erinevate rakendustega aitab kõikidest olukordadest välja. Selleks tuleb aga ka ettevõttetel natuke vaeva näha ja oma kliendikaardid mobiili üle kolida. Kuidas seda teha, räägib Estraveli erakliendisuhete ja lojaalsusprogrammide juht Katrin Aaslaid.

Estraveli kuldkaart oli 1996. aastal üks esimestest, mis turule tuli ja see väärtuslik ning väärikas kaart tähistab peagi 20. juubelit. Ent juba paari aasta eest hakkas idanema tunne, et on aeg muutusteks – tuleb minna netti ja mobiili.

„Kaart oli jäänud liiga ühetasandiliseks. See oli küll laia kõlapinnaga, aga tuleb edasi areneda,“ selgitab Katrin Aaslaid. Märk sellest, kuhu liigub turg on mobiilikasutajate suur hulk ja seegi, et 10-st lapsest seitsmel on juba nutitelefonid. „Sinna tulevik suundub ja me tahame olla sellega kaasas.“

Kosilasi oli igasuguseid, oli ka mõte teha Estravelile oma äpp, ent möödunud aasta lõpus tuli Paype mobiilirakenduse pakkumine. Selle kasuks langetati otsus mitmel põhjusel. Nende pakkumises nähti erinevate ettevõttete koondamisest tekkivat sünergiat, võimalust teha ristturundust, süsteem ise on pidevas arengus ja see oli kaalukas argument.

Suurimaks väljakutseks mobiilse kaardi kasutusele võtmisel oli ühildada klientide andmebaas uue rakendusega automaatselt, et ei tekiks valeandmeid ega topeltkliente. Ehk siis, et süsteem ise analüüsiks, kas klient on juba olemas või mitte. Sama lähtekohta soovitab Aaslaid kõikidele, kes mobiilirakendust plaanivad kasutusele võtta. Kui vähegi võimalik, jätta andmetega tegelemine robotite hooleks.

Seotud lood:

Estraveli mobiilirakendus on praeguseks kasutusel olnud kolm kuud. Esialgsed lootused, et poole aastaga tuleb uuendusega kaasa 10-15% klientidest, on vahepeal kasvanud ootuseks, et kolmandik klientidest selle võimalusega liituks.

Plastikkaardid ära ei kao, need toimivad paralleelselt mobiilse kaardiga, millel on identsed kliendinumbrid. Mõlema kaardi kaudu saavad kliendid soodustusi Estraveli 200 erineva partneri juures. Mõeldakse ka risturunduse võimalustele Reval Cafega. „Täpset ideed pole veel, aga viskasime palli õhku ja küll me selle kinni püüame ja ära teeme,“ usub Aaslaid.

Ta on veendunud, et uute asjadega tuleb kindlasti kaasa minna. „Jah, kõik ei õnnestu ja ei lähe nii nagu planeeritud ja mõni asi jääb toppama ja mõnest ei tule midagi. Aga uute asjadega mitte kaasa minna on halb. Tulevikus on inimesed igapäevaselt nutitelefonis. See on nagu elekter mis tuleb seinast.“

Turundusraadio saadet saab kuulata siit.