Turundus
Turundus
Link kopeeritud!

Turundusraadio: firmaüritus on parim kanal sõnumi edastamiseks. Kuidas seda hästi teha?

 (1)
Kliendiüritus
KliendiüritusFoto: Jolos Events

Firmaüritused on parimad reklaamikanalid, kus inimesi survestamata oma sõnumit tutvustada. Jolos Events'i partner ja ürituste juht Tanel Lillepalu kirjeldab seda protsessi lähemalt.

Ürituste korraldamisel on kaks poolt: sisekommunikatsioon, mille eesmärgiks on ettevõtte sisekliima parandamine ning väliskommunikatsioon ehk turundus, tutvustamaks uusi tooteid ning mõjutamaks tarbija käitumist. Kui on plaanis korraldada üritus, siis nullist alustades tuleks mõelda järgmistele asjadele: mis üritusega on tegu, kus ja millal seda korraldada ning kui palju külalisi on plaanis kutsuda.

Järgmiseks hakkab tegutsema agentuur, kus mõeldakse välja idee, loovkontseptsioon ehk kuidas üritus turunduslikult ja meelelahutuslikult ellu viia. „Õnnestunud koostöö sünnib siis, kui klient ja projektijuht on avatult kohtunud. Et ei aeta oma rida, ei broneerita topelt. Koostöö toimib siis, kui mõlemad usaldavad üksteist,“ selgitab Tanel Lillepalu.
Agentuuris algab detailide lahtimõtestamine, mida on vaja teha ja miks, et saavutada eesmärk. Näiteks toob Tanel Lillepalu ürituse, millega sooviti müüa 7000 mänguasja. Kampaania tulemusena müüdi poole rohkem. Kahjuks pole võimalik anda imevalemit, mis alati töötaks, sest iga üritus on erinev ja see, mis on täna äge, ei pruugi homme enam töötada. Iga projekt on uus algus ja tulemuse nimel tuleb pingutada. Heas mõttes püütakse igapäevaselt konkurente üle trumbata. „Sa oled nii tugev, kui oli sinu viimane projekt,“ selgitab Lillepalu.
Tulemusi on kõige lihtsam mõõta siis, kui turule tuuakse uus toode. Pikemate kampaaniate tulemused peegelduvad alles kampaania lõppfaasis või veel pikema aja peale. Ürituse tulemuse mõõtmine on aga sootuks keeruline, enamasti hinnatakse seda emotsioonide pinnalt. Kui oli tore, siis järelikult õnnestus.

Seotud lood:

Mis teeb ürituse toimivaks? Mõistagi hea söök ja jook. Hetkel on trendiks tervislikkus, mida kannustab soov teha teistmoodi, et poleks tavaline hapukapsas kartuliga, vaid midagi sellist, mida kodus ja restoranis ei saa. Pidevalt ollakse ka uute kohtade otsingul. Klientide silmad hakkavad eriti särama kohtade peale, kus pole veel käidud, ruumide peale, mis pole otseselt ürituste korraldamiseks mõeldud. Kõige lõpuks tuleb mõelda ka pakutavale programmile.
Ürituste korraldamise kulu sõltub inimeste arvust. Heal tasemel üritustel osaleb keskmiselt 200 inimest, mille puhul tuleks arvestada 100-150 euroga inimese kohta. Erilahendused on mõistagi kallimad. Kui on plaanis kutsuda 20-30 inimest, siis on tark üritus oma jõududega korraldada. Tanel Lillemets soovitab hoida fookust eesmärgil ja jälgida, et iga üritus erineks eelnevast. Ei käi me ju ka ühel ja samal kontserdil korduvalt.

Turundusraadio saadet saab kuulata siit.