Turundus
Turundus
Link kopeeritud!

Turundusraadio: hitt-toote sündimiseks peavad mitmed asjad kokku langema


Kaubamaja moeshow
Kristina Herodes.Foto: Martin Dremljuga

Trendid muutuvad üha kiiremini ja need, kes püsivad tempos või sammuke isegi ees, on võidumehed. Moetrendid mõjutavad nii toote- kui sortimendi arendust – seepärast ei pääse ka turundus tulevikuvisiooni survest. Hello moetoimetaja Kristina Herodes annab suuniseid, kuidas trende tajuda.

Moetööstuse suur ärisegment on trendiagentuurid, kelle sõnaõigus üha kahaneb, sest moetsükkel on muutunud kiiremaks. Enam pole paari aastat aega, et detaile lihvida. Turundaja jaoks on oluline aga teada, kuhu poole on minek ja mida kiiremini suudetakse muutustega kaasa minna, seda parem. Timing is everything. Kui oled ees - hävid, kui oled taga - hävid.

Ent, kuidas ära tunda õige hetk? – Trendianalüütikud vaatavad näiteks värvitsükleid – milline värv eelmisele järgneb ja seda täiendama-värskendama tuleb. Moeprofid kasutavad ka spetsiaalseid ja mugavaid trendianalüüside lehekülgi. Konks seisneb aga selles, et valik on seal väga lai. Seega on eelduseks, et sul endal on idee, mida täpsustada, testida ja detailidega rikastada. „Ilma ideeta ei saa minu meelest midagi teha,” on Kristina Herodes veendunud.

Sageli küsitakse inimeste käest, mida nad tahavad. Kui nad seda vaid teaks! Jah, nad oskavad öelda, mida nad tahavad täna ja saavad selle juba homme kätte, sest soovide rahuldamine on vaid ühe kliki kaugusel. Homme tahavad nad aga juba midagi uut. „Kulutame palju raha ja energiat, räägime klientidega, targutame, joome kohvi ja saame infot, mis on selleks ajaks aegnud, kui saame seda kasutada,” kirjeldab Herodes. Mõistagi tahetakse konkreetseid vastuseid otsides kindlustunnet, aga seda pole nagunii võimalik saavutada. „Alati on risk. Kes riskib see võidab või kaotab.”

Seotud lood:

Inimeste mõtetest annab hea ülevaate ka sotsiaalmeedia, mida Herodes nimetab kullaauguks. Selleks, et kulda leida, tuleb enne aga üsna palju liiva läbi sõeluda. Igast asjast võib saada tohutu maania, kui seda näeb palju inimesi. Hitt-toote sündimiseks peavad aga mitmed asjad kokku langema – see peab inimese seljas mõjuma ja vaatajat kõnetama. Herodes soovitab inspiratsiooni ammutada ka muusikast, mida sinu sihtgrupp kuulab, olla temaga n-ö samal lainel.

Ja lõpuks – kui endal on mõistus otsas, siis kutsu väljastpoolt värske pea ja pilguga vaatleja, kellel pole sinu ettevõttega seoseid, kes ei tea isegi seda, kes on boss ja kes sel põhjusel ei pea sõnu valima. Kuula ära, mis tal öelda on, aga mõistagi tulevad otsused ja analüüsid ikka endal teha.

Turundusraadio saadet saab kuulata siit.