Maria Rajakallio, kes on Soomes SoMe Studio, sotsiaalmeedia brändingu ja digitaalse ettevõtluse konsultant, rääkis sel teemal turundusraadios.

Mis on vahet brand journalismil ja sisuturundusel? Rajakallio sõnul on tegu n-ö õe ja vennaga, kus brand journalism rõhub kuvandi ja brändi imidži loomisele, et kasvatada klientide teadlikkust. Sisuturundus rõhub rohkem aga tarbija käitumise ja lojaalsuse mõjutamisele. Ehk sellele, et kasvatada müüki.

Mõistagi tagab parima tulemuse see, kui kasutatakse mõlemat. Ent Rajakallio soovitab alustada bränditeadlikkuse kasvatamisest, rääkida suurepäraseid lugusid ja kui sind juba paremini teatakse, siis kaasata sisuturundus.

Rajakallio jagab brand journalism`iga alustajaile näpunäiteid. Oma sõnumite ja lugude edastamiseks võiks alguses juba kasutada 3-4 eri kanalit. Enamlevinud on klassikalised ajalehed, veebiküljed, e-kirjad ning mõistagi üha enam sotsiaalmeedia. Paljud väiksemad brändid kasutavad Facebooki, ent kas see on ka sinu jaoks parim valik, sõltub sihtgrupist. Uuri enne järgi, kust sinu sihtgrupp peamiselt infot ammutab.

„Facebook on 2010-2020 aastate telefoniraamat. Kõik on seal, aga ei pruugi seda ilmtingimata kasutada,“ selgitab Rajakallio. Soomes on Facebooki kõige aktiivsemad kasutajad üle 40-aastased naised.
Nooremad kasutavad seda vähem kui näiteks viie aasta eest ja teismelised ei kasuta seda kuigi aktiivselt. Nt IT-firma, kelle töötajad on küll valdavalt Facebookis, kasutavad info saamiseks hoopis LinkedIn gruppe.

Kui kanalid on leitud, on järgmiseks vaja paika panna tegevusplaan ja kirjeldada oma eesmärke. Mõtle sellele, millest sinu inimesed on huvitatud ja milline info on neile kasulik. Eri kanalites võid edastada küll sama sisu, ent soovitatav on arendada oma teemat edasi eri nurkade alt ja eri vahenditega. Näiteks alustad blogipostitusega, mis saab järje Facebookis, millele omakorda järgneb näiteks slaidishow. Kindlasti peab kogu tegevust koordineerima üks inimene – nt turundusjuht.

Kuidas oma töö edukust mõõta? Selleks ei pea tänavale minema inimesi küsitlema stiilis, kas sa meie kaubamärki tunned. On mitmeid tehnilisi vahendeid, mis aitavad sul mõõta seda, kui paljude inimesteni sa oled jõudnud, kui palju on jagatud sinu sõnumeid, kui kaua on inimesed veetnud aega mõnd sinu lugu lugedes jne.

Järjepidevus ja huvitav sisu on märksõnad, milleta brand journalism ei toimi. On ettevõtteid, kes on sellest loobunud põhjusel, et neil pole aega ega jõudu, et palgal hoida inimesi, kes seda tööd teeks. Väikefirmas saaks üks inimene sellega hakkama, kui ta pühendaks sellele tööle oma päevast vähemalt paar tundi, julgustab Rajakallio.

Turundusraadio saadet saab kuulata siit.

Maria Rajakallio on ka esineja Tallinn Marketing Week raames toimuval seminaril BRAND JOURNALISM.