Turundus
Turundus
Link kopeeritud!

Turundusraadio: jaekettide selle aasta märksõnaks saab e-kaubandus

 (3)
Maxima Eesti brändi- ja kommunikatsiooniosakonna direktor Ty Lehtmäe.
Maxima Eesti brändi- ja kommunikatsiooniosakonna direktor Ty Lehtmäe.Foto: erakogu

Jaekaubanduse turundamises väljakutsetest juba puudu ei tule. Pideva konkurentide jälgimise kõrval kujuneb tänavuse aasta märksõnaks e-kaubandus. Nädala eest avati juba e-maxima. Maxima Eesti brändi- ja kommunikatsiooniosakonna direktor Ty Lehtmäe ennustab Turundusraadios, et konkurendid tulevad peagi järgi.

Kiiresti kasvav e-kaubandus, klientide vähene lojaalsus, meediakanalite fragmenteeritus ja pidevalt uuenev tehnoloogia on vaid mõned märksõnad, mis jaekaubanduse turundajate vererõhku pidevalt kõrgena hoiavad.

„Eesti turul on eriti oluline välja tuua, et meil on suur surve konkurentide vahel,” selgitab Ty Lehtmäe. Turgu on omavahel jaganud viie suurt ketti, kusjuures vahed on väga väikesed. See tähendab aga pidevat konkurentide monitooringut. Vaikiva kokkuleppe korras käiakse vastastikku üksteise poodides hindu võrdlemas.

Et Maxima Eesti kõige olulisem argument on hind, reageeritakse turu muutustele juba päeva jooksul. „Teatavasti on hind turunduses kõige nõrgem külg. Seda on võimalik igast küljest haavata, rünnata ja sa pead olema kogu aeg valmis sellele reageerima. Palju lihtsam on, kui oleksid väga kvaliteetne, eksklusiivne bränd, mida valitakse hoopis teiste põhjuste pärast. Meie oleme aga teadlikult valinud selle suuna. Oleme endale ja kliendile andnud lubaduse ja ei jää muud üle, kui tuleb kiiresti reageerida,” ütleb Lehtmäe.

Seotud lood:

Tarbija ebalojaalsusest räägib see, et nädala jooksul külastab ta vähemalt 2-3 kaubandusketti. Kuigi on olemas grupp inimesi, kes otsivad paremaid hindu, kujundab enamuse eelistusi siiski parima asukohaga toidupood. „Kui sind selle tee peal pole, minnakse sinust mööda ja see on põhjus, miks üritame igale poole jõuda,” selgitab Lehtmäe. Tarbijate mugavusest lähtudes alustas Maxima hiljuti ka e-kaubandusega. Oled näiteks haigete lastega kodus, sooritad e-keskkonnas oma ostud ja kuller toob need sulle koju. Mugav ja lihtne, kiitis juba üks teenust kasutanud ema.

Eesti inimeste ostueelistustest ja tarbijakäitumisest annavad hea ülevaate üle poole miljoni kliendikaardi. Ty Lehtmäe sõnul on Maxima Eesti vägagi lokaalne kett – ehk reklaamides ja kaubavalikus lähtutakse meie tarbijatest. Tänavusest aastast soovib Maxima emafirma taanduda pelgalt frantsiisiandjaks, kellele tasutakse kaubamärgi kasutamise eest.

Igal nädal eetris olevat internetipõhist Turundusraadiot, mida toodab Marketingi Instituut, saab järelkuulata siit.