Turundus
Turundus
Link kopeeritud!

Turundusraadio: konkursid pakuvad tasuta reklaami võimalusi

 (3)
Janar Sutt
Janar SuttFoto: marketingi Instituut

Paljud Eesti ettevõtjad jäävad konkurssidel osalemisest kõrvale tagasihoidlikkusest. Teised peavad neid aga liiga ajakulukaks. Janar Sutt Rootsi Ekspordinõukogust jagab soovitusi, kuidas konkursse oma ettevõtte turundamiseks kõige paremini ära kasutada.

2009. aastal anti esimest korda Eestis välja Rootsi Äriauhinda. Aasta innovaatoriks kuulutatud Reklaamilahenduse OÜ käsi on vahepeal päris hästi käinud. Oma rahvusmustrites jalanõudega jäid nad silma Eestis ja praegu plaanivad nad sama nutikalt kasutada Rootsi rahvusmutreid sealsel turul. „Nad on uute klientidega ühendust võttes maininud, et neil on see äriauhind,“ teab Janar Sutt. „Ootan suure huviga, kuidas neil läheb. Neid kutsutakse erinevatele üritustele, avanevad uued kontaktid ja uued võimalused.“

Mullune jätkusuutliku majanduse auhinna võitja, transpordiga tegelev Greencarrier Freight Services Estonia OÜ, sai tähelepanu ja reklaami. Huvi kasvas nii nende kui ka antud majandussektori vastu.
Oli ka juhus, kui noore ettevõtja kategoorias auhinna võitnu oli juba üsna lähedal sellele, et oma pood kinni panna. Konkursivõit ja -kajastus tõi talle tuntust ja andis ka positiivset energiat, et edasi liikuda. Täna on ta hinnatud noor disainer. Need on vaid mõned lood, mis näitavad konkurssidel osalemise positiivset poolt: erapooletu korraldaja teeb sulle positiivset reklaami, millel on eriti suur kaal, sest see pole ostetud.

Ent kõik ei saa võita. Mis kasu saavad ülejäänud mitukümmend osalejat? Janar Sutt soovitab mõelda nii sise- kui ka väliskommunikatsioonile. Konkursil osalemine on hea signaal oma töötajatele, see mõjub innustavalt. Seejuures on oluline töötajatele ka selgelt väljendada, kuidas kajastuvad innovatsioon ja vastutustundlikkus tootmise tasandil, et need ei jääks liialt abstrakseteks mõisteteks.

Väliskommunikatsiooni poolelt pakuvad konkursid võimalust saada rohkem tähelepanu ja seeläbi ka tõsiseltvõetavust. Väikesele ettevõtjale on suur asi olla tuntud tegijatega samas nimekirjas. Nii saab end turul paremini positsioneerida ja tugevate konkurentide najal ülespoole tõusta. Oluliseks lisaväärtuseks on konkurssidelt saadud materjalid (fotod ja videod), mis oskuslikul kasutamisel aitavad firmat turundada. Rootsi Äriauhinna konverentsil osaleb 250 külalist ja see on suhete loomiseks hea pinnas. „Üks asi viib teiseni, kolmas neljandani,“ innustab Sutt ettevõtjaid julgelt suhteid looma.

Rootsi Äriauhinda antakse välja Eesti ettevõtjatele Rootsi suursaatkonna ning Rootsi ekspordi ja investeeringute nõukogu eestvedamisel. Auhinna eesmärgiks on tihendada omavahelisi majandussuhteid. Teisalt ka levitada Põhjamaade ettevõtjate jaoks olulisi väärtusi nagu jätkusuutlikkus ja vastutustundlik ettevõtlus. Osaleda võivad Eesti ettevõtted ja seoseid Rootsiga ei pea selleks olema.

Turundusraadio saadet saab kuulata siit.