Inspiratsiooni-vitamiin pärineb seekord Moskva marketingifirma Salt Research Agency direktorilt Maxim Drozdilt, kes selgitab turundustegevuse ühendamist kultuuritrendidega.

Kultuuritrendi tõlgendab Maxim Drozd uue info kõneka manifesteerimisena ehk uue nähtuse ühiskondliku peegeldusena.

Kultuuritrendide määratlemiseks tuleb vaadelda võimalikult palju erinevaid lähteallikaid, mis pole seni veel trendidena tuvastatud. Väärtuslik materjal ilmneb kohalikes uudisteportaalised: eelistatakse vahetuid kontakte, kuid pilku hoitakse peal ka veebimaterjalidel, nt foorumitel, kus tutvustatakse uusi ideesid. Uutes projektides peitub jõud, usub Maxim Drozd.

Salt Research Agencys analüüsitakse, milles seisneb uue projekti atraktiivsus. Töö käigus külastatakse erinevaid paku, portaale, kauplusi jne ning suheldakse inimestega. Ainult suhtlemise teel on võimalik kujuneva trendi olemust ja potentsiaali hinnata ja mõista.

Samuti vaagitakse trendi tausta, sihtgruppi; keskendutakse küsimusele, kas kultuuritrend võib turundusfirma kliente inspireerida. Kui kliendi bränd trendiga suhestub, leitakse koostöövõimalus, mis põhineb suhtlemisel ja ideede vahetamisel.

Uute kultuuritrendide määratlemisel usaldatakse sisetunnet, kuuendat meelt. On ju teada, et kui inimene millessegi usub, leiab ta arvukalt positiivseid põhjendusi, mis ideed ja oletust toetavad. Kuid mitte see pole peamine ülesanne, oluline on saada ise trendi kujundajaks.

Maxim Drozd selgitab, et nende töö seisneb klientidele kohalikul turul olevate väikeste trendide esitlemises. Kui väiksest trendist areneb välja suur trend, on see vedamine.

Näiteks toob ta jogurti tootmise. Esimesel tasandil esitatakse väga lihtsaid küsimusi, nt milliste söögikordade ajal jogurtit tarbitakse jne. Teise tasandi küsimuseks on brändi identifitseerimine, et konkurentidest eristuda. Kolmanda tasandi moodustab kultuurikontekst laiemalt, toodet vaadeldakse enama kui imidžina, imagopildi taga nähakse elustiili, kogu kultuuritausta.

Firma Salt Research Agency arendab dialoogi arvamusliidrite ja klientide vahel. Arvamusliidrite väljaselgitamiseks valitakse 50-st intervjueeritud persoonist 7 huvitavamat välja, kes kutsutakse osalema päevasel workshop’il kliendiga.

Nii luuakse orgaaniline kontakt kultuuritrendi ja kliendi vahel. Võtmesõnadeks on koostöö, interaktiivsus, kokteil erinevatest žanridest, kuigi visuaalsel ajastul domineerib siiski visuaalne keel. Oluline on koostöö organiseerimine (näiteks moedisainer Stella McCartney koostöö Adidase firmaga).

Suurimaks väljakutseks peab Maxim Drozd karismaatilise turundusdirektori leidmist. Kui marketingijuhil karisma puudub, ei avalda ka turundustegevus muljet, samuti jääb kultuuritrendi mõju hoomamatuks.

Kultuuritrendi esindajate ja turunduskliendi vahelist koostööd hindab Drozd laiapõhjaliseks ja sügavuti minevaks. Sageli ei ole tulemus käega katsutav, küll aga võib koostööst sündida leidlik imagolahendus, uue perspektiivika töösuuna valik. Maxim Drozd on esineja ka Tallinn Marketing Week seminaril Inspireerivad trendid.

Kuula Turundusraadio saadet.