Turundus
Turundus
Link kopeeritud!

Turundusraadio: kuidas globaalne sponsorlus aitab brändil edeneda

 (1)
Volvo Trucks globaalse sponsorluse direktor Christina Magnusson.
Volvo Trucks globaalse sponsorluse direktor Christina Magnusson.Foto: Lisa Jabar, Turundusraadio

Kuidas valida ja muuta üks populaarne spordivõistlus töötavaks turundusvahendiks räägib seekordses Turundusraadios Volvo Trucks globaalse sponsorluse direktor Christina Magnusson.

Volvo Grupp otsustas 1997. aastal muuta oma sponsorluse suunda. Aastakümneid toetati erinevaid spordialasid (tennis, golf, suusatamine, motosport jne), aga ettevõte hakkas otsima globaalsemat üritust. 2001. osutus valituks Volvo Ocean Race.

Christina Magnussoni sõnul mängis avaookeanil toimuva ümbermaailma võidupurjetamise kasuks mitmeid faktoreid, mis olid neile olulised. „Otsisime midagi sellist, mis arendaks meie brändi emotsionaalseid aspekte ja haakuks ka äriliselt,“ selgitab ta.

Väljakutseks oli see, et Volvo portfoolios oli mitmeid erinevaid tooteid - autod, veokid, bussid, Volvo Arrow ja Volvo Penta. Lisaks oli oluline, et üritus oleks globaalne, sest Volvo tegutseb 140 riigis. Otsiti arenevat spordiala, millesse ka Volvo ise usuks. Otsustamisel sai üheks määravamaks faktoriks võidupurjetamise ajaline kestus - 9 kuud, mille jooksul oma brändi ja tooteid reklaamida.

Üritust kasutatakse platvorimina, et luua klientidega suhteid, nendega kohtuda ja ühendust võtta. Purjetamisetapi peatuskohtades on Volvo masinate näitused ja programm, mis pannakse kokku juba paar aastat varem. Tegu on äriüritusega, kus räägitakse ühistest väärtustest, uuendustest, turvalisusest, meeskonnatööst, disainist jne. Teemad seotakse osavalt ka võistlusega (nt navigatsiooniseadmed, videokajastused sellest, kuidas Volvo veokitega transporditakse ürituse korraldamiseks suuremõõtmelist varustust jne), mida saadab pidev meedia huvi. Aktiivselt kasutatakse ka sotsiaalmeediat.

Seotud lood:

Christina Magnussoni sõnul pingutavad nad selle nimel, et eristuda teistest globaalsetest brändidest. Et inimestel oleks nende ettevõtte nimi huultel, mis üritusega seotuna loob hea imidži.

Magnusson hoiatab, et globaalsete ürituste sponsoreerimine nõuab põhjalikku, vähemalt paariaastast ettevalmistust, et luua korraldada näitusi ja läbi mõelda seminaride teemad. Teise olulise edutegurina nimetab ta mitmetasandilist suhtlust. Ürituse korraldamiseks luuakse arvukalt veebisaite, sisemisi suhlusvõrgustikke ning broneeringusüsteeme, et kõik teaksid, mis toimub ja mis on saadaval. Magnusson rõhutab, et oluline on seegi, et kõik kohalikud turud lähtuksid suhtluses sarnastest põhimõtetest, sest vajalikku mõju loomiseks on järjepidevusel võtmeroll.

Turundusraadio saadet saab kuulata siit.