Online messi idee on tuua veebi kõik osalejad, kes on kohal ka päris messil. Nii tavalised külastajad kui ka ärihuvidega kliendid saaksid siis juba enne kontaktmessi ringi vaadata, eeltöö internetis ära teha ja minna kohale konkreetse huviga.

„Eesmärk pole mitte turgu ära võtta, vaid tuua messile inimesi, kes muidu sinna ehk ei tuleks. Meie mess alustab, kontaktmess lõpetab,“ on kahekordse inseneriharidusega Margus Tamme visioon.

Online messe tekkib praegu palju, peamiselt keskendutakse katsetustele tarkvara vallas. Näiteks on 3D mängudele sarnanevaid messe, kus saab ringi jalutada nagu sa olekski päris messil. Selle miinuseks on aga olukord, kui kliendi arvuti või internetiühendus nii mahuka programmiga toime ei tule. On ka klassikalise kataloogi tüüpi online messe, mis ei võimalda aga kohe suhtlust alustada. Tamme ideaal on sümbioos päris messist, kataloogist, e-poest ja sotsiaalmeediavõrgustikust. Et saaks korraga nii suhelda kui ka müüa.

Online messile, kust alustada?
Protsess näeb välja järgmine: klient seab endale messil osalemise eesmärgid, kas talle on oluline otsemüük, kontaktide loomine, edasimüüja leidmine vms. Korraldajad annavad nõu, kuidas end näidata, kuidas läheneda ärikliendile ja teenuse lõpptarbijale, kuidas esitleda erinevaid allahindlusi jne. Seejärel luuakse virtuaalsed boksid ehk minikodulehed, mis omakorda koonduvad kategooriate alusel suurematesse n-ö saalidesse (nt ühes on ehitusmasinad, teises materjalid).

Eksponent peab olema ise initsiatiivikas, sest tema käsutuses on mitmeid võimalusi, kuidas klienti messile korduvalt kutsuda. Klient pole messil alati aktiivne, aga online messi boksiomanik saab ise temaga chatis vestlust alustada. Ta näeb anonüümse külastajada IP-aadressi, aga ta ei tea, kes on see inimene konkreetselt.

Eksponent võib ka koostada iga päeva kohta programmi, teha uusi pakkumisi, et klienti tagasi meelitada. Online messil on korduvkülastusi umbes kolmandik ja eeldatakse, et umbes 10% külastajatest teevad seal mingi tegevuse (otsivad kontakti, ostavad vautšeri jne). Kas see ka nii läheb, seda ei tea, sest praktikat veel pole. OnlineExpo veebiportaal alustas tegevust oktoobris.

Külastajad ja kulud
Kui klassikalisel Eesti messil on 20 000 külastajat, siis online messi testides saadi Tamme sõnul kõige nõrgema näitajana 250 000 külastust, maksimum oli aga 650 000 (viimane number kogunes 10 päeva peale). Tamm usub, et on tõenäoline saada 3-4 korda rohkem külastajaid, kui päris messil.

Online messi boksi hind varieerub 0-6000 euroni. Tamm selgitab, et miinimumtasu maksavad ettevõtted, kel on pakkuda neile midagi vajalikku (nt suured kliendi andmebaasid). Maksimumhinnas sisaldub koostöö kõikide kontaktriikidega, lisaks ka meeskonna tugi. OnlineExpo on rahvusvaheline ettevõte, millel on kontorid Lätis ja Leedus ning partnerid mitmetes riikides. Messide reklaamimiseks kasutatakse erinevaid kanaleid (ühistranspordis PublicTV, neile kuulub raadiojaam jne). Keskmine boksi kulu jääb siiski vahemikku 2000-3000 eurot. Onlinemess jääb üles terveks aastaks, ent pärast kontaktmessi lõppeb ka OnlineExpo meeskonna aktiivne tugi.

Turundusraadio saadet saab kuulata siit.