Turundus
Turundus
Link kopeeritud!

Turundusraadio: õppigem matusekorraldajalt, kuidas äri kuuekordistada

 (7)
Matusebüroo
matused, matusebürooFoto: Scanpix, Panther Media

Tahate teada, kuidas saab klientide käitumist vaadeldes tulla ideede peale, mis aitavad senist äri väikeste muudatuste abil mitmekordistada? Üheks heaks näiteks võiks olla sel nädalal Turundusraadiot külastanud, maailma ühe tuntuima ärilise eristumise misjonäri Peter Fiski näide matusebüroost, kes suutis oma käivet kuuekordistada ilma, et oleks olnud vaja rohkem matta.

Peter Fisk, Genius Worksi asutaja, mitme raamatu autor, oli sel nädalal Turundusraadio külaliseks ja rääkis sellest, miks ja kuidas tuleks ettevõtjatel ja turundajatel õppida mõtlema tavapärasest tootekeskusest erinevalt.

Fiski sõnul on maailm täis panku, mööblitoojaid ja tuhandeid muid ärisid, mis peavad enda tooteid maailma keskpunktiks ja püüavad neid ka klientidele erinevatel viisidel peale suruda. Kuid palju lihtsam ja tõhusam oleks võtta aeg maha, külastada kliente nende igapäevases elukeskkonnas kasvõi paari tunni vältel, vaadelda ja küsida endilt: kuidas me saaksime nende elu paremaks muuta?

Tema sõnul võiks ühest firmast inimesi jälgima saata terve osakonna või suurema grupi, kes siis pärast oma tähelepanekuid üksteisele jagades võiks välja tulla sajakonna uudse ja eristuva ideega. Kindlasti pole Fiski sõnul mõtet klientidelt küsida, mida nad tahaks, et nende heaks tehtaks, sest kõrvalt vaadeldes jõutakse õigemate järeldusteni.

Seotud lood:

Peter Fisk tõi Turundusraadios ka mitmeid näiteid eristuvast mõtlemisest, mida oma erakordsuses kroonis lugu matusebüroost. Nimelt soovis üks vana maailma matusebüroo oma käivet kasvatada ja üheskoos konsultandiga hakati uurima eri riikides samas valdkonnas toimivaid praktikaid ja inimeste käitumise põhjuseid. Selgus, et samal ajal kui Inglismaal, Saksamaal ja paljudes teistes riikides on matusekorraldus jäetud juba surnud inimese sugulaste õlule, eelistavad 80 protsenti hollandlastest juba 30.eluaastaks oma matused ette ära korraldada.

Selle iseenda matusteks valmistuva mõtteviisiga kaasnes palju huvitavat: inimesed hakkasid oma surma ja matuseid juba teadlikult noorena ette valmistama, mõeldes, mis muusikat nad sinna tahaks, mis pilte suurel ekraanil teistele näidata, mida süüa pakkuda jne.

Püüdes sama mõtteviisi hakata kultiveerima ka oma kodumaal, otsustas Fiski kliendiks olnud matusebüroo oma tegevuse suuresti ümber profileerida, hakates teenust müüma 20-30 aastastele noortele läbi finantsteenuste nagu elukindlustus, pensionikindlustus jms.

Peter Fiski sõnul andis matusebüroole olulise käibekasvu asjaolu, et kui varem oli sugulaste poolt tellitud matusekorralduse hinnaks 2500 eurot, siis läbi iseenda tulevikku planeerivate finantsinstrumentide müües õnnestus ühelt inimeselt oma matuste eest raha küsida 15 000 eurot.
Peter Fisk tõi Turundusraadio saates eristuvast mõtlemisest rääkides veel välja mitmeid põnevaid näiteid, sealhulgas välismaalastelt kohalikele ümberprofileerunud India butiikhotellist, Arizona kosmeetikafirmast, mis suutis läbi soovitusvõrgustiku panna inimesi üksteisele lillede asemel kosmeetikat kinkima jmt.

Ingliskeelset tunniajast Turundusraadio saadet Peter Fiskiga saab järelkuulata siit.