Kui televisioonis tuleb oma soove mõned päevad ette kavandada, siis raadio eeliseks on operatiivsus. Seda võimalust kasutavad päevalehed, kes tahavad teavitada oma pommuudisest. See on hea kanal, kus esitada üleskutseid ja inimesi kiiresti millestki teavitada. Lisaks reklaamidele saab raadios välja mõelda ka saateid toodete, teenuste ja inimeste tutvustamiseks.

Turundajad teavad, et raadiomängud on tõhusad. Kui veebikülgedel saab reklaami edasi kerida, siis raadios seda võimalust pole. „Kui raadio päev läbi taustaks mängib, siis lõpuks jääb reklaam ikka kahe kõrva vahele,“ lisab Britt Mesipuu. Näiteks toob ta ühe erakonna, kes kasutas oma kampaania tunnusmuusikana Eesti lauljanna laulu „Võid kindel olla“ ja ajal, kui ennast enam reklaamida ei tohtinud, mängiti laulu jätkuvalt edasi.

Raadiot kasutab huvi tekitamiseks ka tuntud Eesti automüüja, kelle kampaania jätkub internetis. Selle tulemusena on nende veebilehe külastatavus kaks korda kasvanud. Raadio ainuke miinus on see, et sel pole pilti. Huvi tekitamiseks tuleb emotsionaalselt rääkida.

Peeter Merivälja soovitab raadiot teiste kanalitega klombineerida, sest kuulajate hulk pole nii suur, et tagada soovitud müügitulemusi. Omalt poot pakub ta kombinatsiooni digitaalse välimeediaga. 2010. pandi üles esimene ekraan, tänaseks on neid juba kokku üheksa, aga uudsuse võlu pole veel päriselt kadunud. Viimati pandi ekraanid üles Viljandis ja Pärnus. „Suudame üheksa pinda täita minutiga,“ lisab Merivälja. See on hea võimalus oma kampaaniale kiiresti tähelepanu tõmmata ja vajadusel (kui nt kaup otsa saab vms) seda käigu pealt muuta.

Välimeedia eeliseks on see, et seda ei saa välja lülitada ja samas pole see liiga pealetükkiv. Foori taga istudes vaatad tahes-tahtmata ringi. Kõige olulisem on oma reklaam üles ehitada nii, et vaataja pilk just sellel peatuks. Liikuv pilt on selleks parem kui staatiline. Kindlasti ei sobi 20-30 sekundilised teleklipid, sest autoga mööda sõites ei jõua sõnum kohale. Oluline tuleb öelda ühe lausega kahe sekundi jooksul. See ongi kõige raskem: selge sõnum, miks klient peaks sinu juurde tulema, sinu kaupa ostma või teenust tarbima. Kui on mitu erinevat sõnumit, soovitab Mesipuu teha erinevaid klippe. Nagu näiteks teater Vanemuine oma etendusi reklaamides.

Välimeedia on hea kanal väikestele ettevõtetele, aga ka suurte klientide osakaal on kasvamas. Turundajaid huvitab, kui palju silmapaare tema reklaami näeb. Vaatajate hulka pole hetkel veel võimalik kuidagi eristada, aga näiteks Kristiine ristmikult sõidab ööpäevas läbi 120 000 silmapaari ja ühtekokku 450 000 silmapaari möödub ööpäeva jooksul Linna Ekraanide üheksast ekraanist. Seega on väga oluline mõelda, kuidas teha tutvustav klipp nõnda, et sind mägatakse.

Kuula turundusraadiot siit.