Paljudes suurtes ettevõtetes on turunduse ja kommunikatsiooni jaoks eraldi meeskonnad, kummalgi selged sihid silme ees, annavad endast iga päev parima, aga kokku ei kõla. SEB Pank polnud selles osas erand. Suure läbimurde tõi neile aga sisuturundus, mis nimetatud meeskonnad ühise laua taha koondas, et koos katta kõik kommunikatsioonikanalid 360 kraadi ulatuses.

Kuidas näeb välja sisuturundus SEB Panga moodi? Silver Vohu sõnul tuginevad nad meediaettevõtte lähtekohtadele – neil on enam kui 20-st inimesest koosnev toimetus, kus igaüks jälgib oma „rubriiki“ ja lähtub seda tehes kokkulepitud kümnest printsiibist.

Kõik algab suurest ideest või mõttest, mille ümber hakatakse sisu koondama. Näiteks toob Vohu eraklientide nõustamise kandva idee: kui sa ei kontrolli oma raha, siis kontrollib raha sind. „Saada kontroll oma raha üle, tähendab saada kontroll oma elu üle,“ selgitab Vohu. „Selliste tuumikideede kokkupanemine aitab hästi palju edasise kommunikatsiooni ülesehituses. Iga ideega tuleme tagasi ja vaatame, kas see kannab algset filosoofilist mõtet.“

Lisaks peab idee tuginema kliendi vajadustele, olema uudisväärtuslik ja levima võimalikult paljudes erinevates kanalites ja võimalikult kaua. Mitmekülgse ja põhjaliku teabe levitamise taga on soov harida oma kliente neile olulistel teemadel (nt esimese kodu soetajad, esimese uue auto ostjad jne). Nõustamisele tulles tagab see inimesele turvatunde, tal on teemast ülevaade, ta teab, mida küsida ja tunneb end selles olukorras võrdse partnerina. Kogu selle selgitustöö tulemusena näeb pank lojaalsuse kasvu ja tugevamat partnerlust. Samuti sobivamaid lahendusi, mis omakorda suurendavad klientide rahulolu.

Vohu rõhutab, et nende eesmärgiks pole midagi peale suruda. „Tavaliselt on väga palju erinevaid lahendusi ja parim, mida saab teha, on näidata lehvikut lahendusest. Meie brändipositsioon ja usk on see, et klient on targem, kui me arvame. Talle tuleb anda enda mõtteruumi. Ühe lahendusega asjad ei tundu usutavad ja ei ole ka.“
Sisuturunduse jätkuvate väljakutsetena nimetab Vohu lühiajalistelt ja energiamahukatelt kampaaniatelt üleminekut pikematele programmidele (nt läbi kolme aasta). „Ei tee välgatusi, vaid laome sama teemat erinevate nurkade alt,“ täpsustab ta.

Kas vilgas sisuturundus suudetakse ka müügiga siduda? Silver Vohu sõnul on esimesed „viljad“ näha enne suve.

Turundusraadio saadet saab kuulata siit.