Et tagada endale messil osalemisest hea ja kasulik mälestus on põhjalik ettevalmistus täiesti möödapääsmatu. Messiboks, mille asukoht on määrava tähtsusega, tuleb broneerida juba aegsasti, rohkem kui aasta ette. Kindlasti soovid sa olla selles hallis, kus on esindatud sinu toodetega seonduv valdkond. Parimad kohad n-ö peatänava ääres, kus käib kõige enam rahvast, on sageli juba aastateks ette broneeritud. Need kohad on kõige kallimad.

Daire Heinla soovitab pigem maksta rohkem ja võtta ikkagi parema asukohaga boks, sest kõrvaltänaval võid jääda täiesti märkamatuks.

Oluline on investeerida ka boksi suurusse, et sa oleksid nähtav, sinu väljapanek püüaks pilke ja seal oleksid esindatud tooted, mida sa reklaamid. Mõnikord teevad ettevõtjad reklaammaterjalid aegsasti valmis, aga kui neil pole toodet võimalik klientidele pakkuda, siis ei loo see neist kuigi usaldusväärset muljet. Ära unusta broneerida ka hotellikohti, sest messide ajal on hotellid pilgeni rahvast täis.

Järgmiseks on vaja leida kliendid, kes võiks olla huvitatud sinu kauba ostmisest ja edasimüügist. Daire Heinla soovitab mitte valida kõige suuremaid kette, sest Eesti tootmismahtude juures poleks võimalik tagada neile isegi kuu mahtusid. Leidnud enda jaoks huvitavad kliendid, tuleb neile saata enne messi kutse ja nendega kohtumised kokku leppida. Kohapeal pole see enam võimalik, sest kõikidel on juba mitmeid kohtumisi, nad tormavad boksist boksi, niisama ringivaatamiseks suurt aega ei jää. Saja väljasaadetud kutse kohta võid sa saada viis kohtumist, koostööni jõuad heal juhul ehk ühega. Väljasaadetavate kutsete arv sõltub tööstushardust, Daire Heinla sõnul saadavad nemad kuu aega enne messi välja isegi 1000 kutset, kohtumiste kokkuleppeid hakkab ta tegema aga 1,5 kuud varem.

Kohapeal tehinguid ei tehta, seal on suund kohtumistel, läbirääkimistel, small talk`il. Daire rõhutab, et lisaks oma toote tundmisele peaks sa oskama potentsiaalsetele klientidele anda vastuseid selle kohta, mis puudutab logistikat, kuidas on võimalik toode selle säilivusaja raames teise riiki toimetada jne. Daire soovitab osaleda ka messivälisel kultuurprogrammil, sest väga head suhtlejad võivad sealt saada isegi rohkem kontakte kui messilt.

Tagasi kodus olles on tark ise aktiivne olla, sest messieufoorias tundub kõik äge. Hiljem hakkab klient aga mõtlema, et kontakte on niigi palju ja ma seda Eesti ettevõtet ikkagi ei vali, sest see on suhteliselt tundmatu maa. Kliendiga soovitab ta kontakti võtta juba messile järgneva nädala teises pooles. See nädal pole veel aeg, et uuesti sukelduda oma tavapärasesse töörütmi. Nüüd on aeg analüüsiks. Kindlasti tuleb hoolikalt läbi vaadata kliendid, sest kõik ei pruugi ka sulle parimad olla. Tuleb läbi mõelda, millise pakkumise sa talle teed (millisele kliendile milline toode). Enamasti saad kliendist ja tema vajadustest ülevaate temaga messil suheldes. Kui klient ei tea, mis tootega ja kellega on tegu, siis mõjub hästi küllakutsumine. Euroopa tootjad muudavad oma otsust, kui näevad, kuidas meil on tootmine arenenud ja on kohati isegi parem, kui mõnes teises Euroopa riigis.

Messil osalemise tulemuslikkuse mõõtmiseks soovitab Daire Heinla seada konkreetseid numbrilisi eesmärke. Näiteks Saksamaa messil on eesmärgiks leida kaks ketti, kuhu sisse saada paar toodet – milline oleks müüdavate toodete maht aastas ja kui suur käive. Nii saad hiljem vaadata, kas messil käimine tasus end ka ära või mitte.

Turundusraadio saadet saab kuulata siit.