Sotsiaalse müügi oluliseks tunnuseks peab Matvere suhtlemise kvaliteeti - et tegu poleks ühekordse suhtlusega, vaid suhte loomisega. “Tuleb luua meeldiv, positiivne suhe, mis on mõlemale poolele kasulik,” rõhutab Matvere. “Läbi usalduse loomise tekib tunnetus, side ja soov midagi koos ära teha.”

Võrdluseks: sotsiaalmeedias olevad ostunupud á la buy it now ei tee kodanikualgatuse tööd ära, sest vahendid on erinevad. Näiteks koristuspäevadel on olulisim argument sotsiaalsus, koosolemine, teiseks on oluline koristusobjekti asukoht, kodu lähedus. “Koristustalgute puhul tuleb rõhuda südametunnistusele: igal inimesel on võimalus midagi kasulikku teha. Teame ju, et eestlastele meeldib kände üles juurida,” selgitab Matvere.

Telliskivi Loomelinnakus on võimalik tekitada huvifoon, usalduse krediit on loodud ja inimesed teavad, et suudetakse kvaliteetset taset pakkuda. Matvere peab raskeimaks väljakutseks unikaalse aspekti leidmist, millega potentsiaalse sihtgrupi hingekeeli puudutada.

Eesmärgi püstitamine

Sotsiaalse müügi protsessi õnnestumise näiteks toob Raimo Matvere Tallinna Tänavatoidufestivali. “Esmalt tuleb püstitada eesmärk ja leida vastused küsimustele: miks see on oluline, miks see meile meeldib? Idee meeldis tänu välismaal nähtud toiduautodele, mis tekitavad tänavail erilise feeling’u. Eesmärk oli kaasata meeldivaid toitlustajad.

Teiseks teadvustasime, et me ei olnud midagi sellist varem teinud. Meie argumendiks toitlustajatele oli võimalus osaleda projektis, kus keegi polnud varem osalenud. Samuti tahtsime muuta arusaamist tänavatoidust, mis ei pruugi alati tähendada rasvaseid friikartuleid, vaid võib olla ka gurmee maitseelamus.

Lubasime selgitada eestlastele, mis on tänavatoit, samuti ühendasime festivali EAS-i Milano paviljoni tänavatoidukonkursiga. Veendes ära spetsialistid, kasvatasime ürituse vastu huvi. Kokku kaasasime 48 toitlustajat, kes omakorda suutsid sõnumit edasi viia, on ju koostööpartnerid väga hea turunduskanal.

Külastajate arvu prognoosisime esialgu 5000-7000, kuid kokku käis festivalil 12 000 tänavatoidu huvilist. Kui lisada kommunikatsiooniprotsessi suhtlemine meediaga, oli teavitusi kokku 40-50.

Suurim väljakutse on leida vastus küsimusele: mille uuega suudame üllatada? Ka sama ideega jätkates on oluline teema suunda süvendada.”

Eduka turundustöö kõrval toob Raimo Matvere näite ka ebaõnnestumisest, st üritusest, kus osalejaid on käinud oodatust vähem. Jutt on kell 7.00-10.00 toimuvast hommikupeost. Hea auraga alkoholivabal üritusel tantsitakse, võimalus on nautida tasuta massaaži jne. Ometi on hommikupidu jäänud nishiürituseks. Kuigi idee on uudne ja atraktiivne, on küsimus inimlikult proosaline: kuidas meelitada inimesed hommikul tantsima, kui uni on nii magus?

Kuula Turundusraadio saadet siit.