Et tabada oma sihtrühma, kogu Eesti rahvast, on Tallinki jaoks n-ö must have (ehk peab olema) turundustegevusteks klassikalised meediakampaaniad, otsepakkumised, kasutatakse sotsiaalmeediat, digikanaleid ja mõistagi Tallinki kodulehte. Nice to have (ehk tore, kui on) tegevustena nimetab Maarja Kaalep alternatiivlahendusi, mis ei kasvata kohe piletimüüki, aga mõjutab teatud sihtrühma hoiakuid.

Näiteks Foorumi bussipeatuses korraldati interaktiivne naeratuste mõõtmine, mis oli noorte seas väga populaarne. „Nice to have ei too piletit, aga see mõjub brändile hästi ja pikas perspektiivis toob pileti,“ usub Kaalep. Lisaks toetab Tallink kultuuri ja sporti. Peagi toimuva SEB Tallina maratoni reisipartnerina pakub Tallink osalejatele soodushinnaga pileteid Soome ja Rootsi. Selle kampaania näol pole aga siiski tegu sotsiaalselt vastutustundliku projektiga, vaid selgelt ärilise eesmärgiga ettevõtmisega, mis on pealegi väga efektiivne.

Kaalepi sõnul on Tallinkis võimalik ellu viia kõik uued ideed, mis suudetakse vähegi ära argumenteerida. „Sa ei tea ju kas ja kui efektiivselt see töötab, aga meil on roheline tuli teha. Olles oma valdkonna turuliider peadki olema teerajaja,“ usub ta. Hiljuti tehti uuendusena koostöös Delfiga videoprojekt Teistsugune Soome, kus tavaline Eesti mees avastas meie naaberriiki. See kampaania võeti Eesti puhkusereisijate seas väga hästi vastu.

Tiheda konkurentsi tingimustes peab aeg-ajalt kampaaniaid jooksvalt ka ümber tegema, kui need ei taha hästi töötada, aga ka juhul kui konkurent tuleb peagi välja Tallinkile sarnase kampaaniaga. Siis tuleb suunda muuta, volüümi juurde keerata ja inimesteni jõudmiseks ekstrategevusi pakkuda.

Alati tuleb seejuures ka kainelt kalkuleerida, kui suur investeering on sellises olukorras mõttekas.
Parasjagu käib Tallinkis 2016. aasta strateegiline planeerimine ehk paika pannakse suur pilt: põhilised sihtrühmad, millised sõnumid ja mis ajal peaks välja saatma. Mõeldakse brändingule, võimalikele partneritele, planeeritakse eelarveid, müüginumbreid jne.

Detailid täpsustuvad kvartali kaupa. Peamine eesmärk on laevadele meelitada võimalikult palju rahvast. Pakkumisi mõeldakse puhkusereisjale, kampaaniaid seotakse ülelahe üritustega, regulaarreisijate puhul mängitakse piletihinnaga.

Et reisi planeeritakse sageli ette vaid paar päeva, siis töötatakse selle kallal, kuidas ostuotsust tugevdada. Kodulehel on parandatud sooduspakkumiste märgatavust. Lisaks kasutatakse retargetingi, ehk siis see, kes on ostuta Tallinki lehelt lahkunud saab mõnes teises keskkonnas peagi hea pakkumise. „Me ei teeks seda, kui see tulemust ei tooks,“ ütleb Kaalep.

Lähiaastate väljakutseks on tema sõnul järjest kasvav digitaliseerumine, sest vaid veebi broneerimissüsteemist jääb väheks. Kindlasti on vaja korralikku mobiiliäppi.