Varemalt kujutas tööandja bränding väljapoole kuvatud atraktiivset unistust. Nüüd töötavad ettevõtted selle nimel, et edastada tõde ja reaalsust. On aru saadud, et tööandja bränding on strateegiline tööriist, et leida õigeid talente, kelle rolli on hakatud üha enam mõistma. Seega pühendutakse sellele, et selgemalt esile tuua ettevõtte identiteet.

Ettevõtja brändil on kaks taset. Esmalt baasilised asjad, mis oma järjekindluses loovad brändi vastu usalduse. Näiteks juhtimisoskused eesliinil, kuidas töötajaid tunnustatakse, lisahüved
jne. Paljudel ettevõtetel need kattuvad. Eestis näiteks pakutakse töötajaile sageli sportimisvõimalusi, tervislikku sööki, paindlikku töögraafikut, enesearendamise võimalusi jne.

Meie ettevõtted jäävad jänni aga brändingu teisel tasemel, mis tugineb eristumisel. Tuleb esile tuua oma eriline külg, identiteet ja leida parimad viisid selle sõnumi edastamiseks. Mosley näeb, et paljud eksperimenteerivad sellega ja tema meelest on ees huvitav aeg, mil oma baasiliselt platvormilt ehitatakse üles erinevaid lähenemisi.

Järgmiseks tuleb leida viis, kuidas edastada oma sõnumit kiiremini võimalikult paljudele inimestele. Sotsiaalmeediast ei saa selles kohas üle ega ümber. Samas tuleb oma lähenemises arvestada ka sihtgrupiga. Näiteks väljapoole ettevõtet tuleb rohkem keskenduda oma loo rääkimisele. Ettevõtte siseselt tuleks rääkida aga sellest, mida sa tahad parandada. Erinev on lähenemine koolilõpetanutele, kel pole veel kogemusi, võrreldes nendega, kes on tööle kvalifitseerunud jne.

Samas tuleb säilitada järjepidevus selles, mida sa ettevõtte kohta räägid ja kuvad - seda sihti ei tohi silmist kaotada. Richard Mosley hoiatab selle eest, kui talentide segmenteerimise tulemusel püütakse vastata erinevate gruppide ootustele. „Sa ei saa olla kõigi jaoks kõike, siis kaotad oma hinge, keskme ja brändi terviklikkuse,“ ütleb ta.

Midagi enamat, kui töökoht
See, mis müüb, on laiem töökoha kultuur, et tulevasel töötajal tekkiks tunne, et ta ühineb millegi suuremaga kui vaid tema töö ja funktsioon. Et pakutava töökoha taga on organisatsioon, millel on süda, hing ja väärtused. Ideaalis võikski tööandja sõnumis olla emotsioon, mis seob ettevõtte väärtusi.

Mosley sõnul on tugevad brändid teadlikult panustanud oma eesmärgi ja ühiste väärtuste kuvamisele ja see on neile edu toonud. Ta lisab, et kui tööandjal õnnestub sel tasandil luua oma töötajatega ühendus, siis see juba on midagi!

Enamus atraktiivseid ettevõtteid (Google, Apple, Microsoft jne) on pannud rõhku ka sellele, kuidas luua uuele talendile meeldivaid kogemusi. Näiteks on paaril esimesel aastal neile mõeldud arenguprotsessi teerada (global leaders programm, young leaders programm jne). Ühe ettevõtte sarnase tasemega spetsialistide vahel luuakse koostöövõrgustikke, et nad saaks jagada kogemusi ja teadmisi, et neil tekiks samas suunas liikumise tunne. Et tekiks perspektiivitunne.

Turundusraadio saadet saab kuulata siit.

Richard Mosley on peaesineja tööandja brändi konverentsil "Unistuste tööandja: 100 ideed", mis toimub 28.jaanuaril 2016.