Uuringu tulemusel selgus, et keskmiselt kannavad inimesed kaasas 15 erinevat kliendikaarti, ning enamus küsitletutest olid valmis loobuma neist kliendikaartidest, mida kasutati harvemini ja jätma alles nende firmade kaardid, millel oli suurem ristkasutuse võimalus ja mida seetõttu ka regulaarselt kasutati.

„Esiteks torkas silma, et firmade kliendikaardid jagunevad inimeste peades kolme gruppi. Ühtedest loobutaks kohe ja tasuta, teistest loobutakse väikese, kuni 10 eurose hinna eest ja kolmandatest ei soovita üldse loobuda,või ollakse seda valmis tegema 100 või enama euro eest,“ rääkis Marketingi Instituudi juht Anu-Mall Naarits tulemustest.

Tema sõnul oli uuringu läbiviijatele üllatuseks, et enim hoiti kinni Partnerkaardist ja Estraveli kaardist, mis mõlemad on ristkasutuse võimalusega mitmetes poodides ja annavad seal soodustusi. Loobuda ei tahetud ka MyFitnessi ja Neste kaartidest.

„Samuti kujunes välja selge loogika, et inimesed hoidsid pigem alles nende firmade kaarte, kus poodides nad kas igapäevaselt või regulaarselt käisid ja saadavat allahindlust oluliseks pidasid. Kui inimene polnud hinnatundlik, oli ta kohe valmis kõik kaardid ära andma, samuti loobuti kergekäeliselt spetsiaalpoodide nagu spordipoed, jms kaartidest, kus arvatavasti käiakse harvem ega tunnetata sidet nende äridega,“ selgitas Naarits.

„Eestis on täna sadu ja sadu firmasid, kes koguvad klientidelt infot, pakkudes vastu kliendikaarte ja soodustusi, kuid kelle suust on kuulda üks ja sarnane suur mure: tegelikkuses ei jõuta kogutavat infot analüüsida ega selle põhjal tarbijatega suhtlemist personaalsemale ja hinnatavamale tasemele viia, mistõttu on lojaalsusprogrammidest saanud vaid tööriist sooduspakkumiste ja üldiste allahindluste tegemises. Ilmselgelt jääb sellest kõigest lojaalsete klientide kasvatamisel väheks ja seda demonstreeris ilmekalt ka meie eksperiment," möönis instituudi juht.