Segadus superhitiks kavandatud iPhone’i müüginäitajatega hakkas kerima eelmise nädala neljapäeval, kui telefoni eksklusiivdiiler AT&T teatas, et aasta lõpuks oli nende võrgus aktiveeritud natuke vähem kui 2 miljonit iPhone’i.

Kui Euroopa-müügiks on arvestatud 350 000 tükki (oodatust vähem) ja Apple ise on teatanud, et on müünud 3,75 miljonit telefoni, siis liites-lahutades saamegi tulemuseks, et 1,4 miljonit ühikut on kuhugi kadunud.

Võimalusi on põhimõtteliselt kaks. Esiteks võib osa nimetatud 1,4 miljonist asuda hulgiladudes ja poodides, ilma et neid oleks veel lõpptarbijale maha müüdud või aktiveeritud.

Ning teine variant: sajad tuhanded iPhone’id on ostetud aktiveerimata, et saaks telefoni lahti muukida ja kasutada Apple’i poolt soovimatuid teenusepakkujaid.

Kumbki pole hea

Kumbki variant pole Apple’i jaoks hea. Kui ladudesse on ootama jäänud liiga palju telefone, siis võib oletada, et nõudlus iPhone’i järele väheneb.

Ajakiri Fortune oletab, et IT-gigant võib olla jõudnud faasi, kus kõik fännid on iPhone’i endale juba soetanud ning nüüd tuleb hakata hindu langetama, et ka massideni jõuda. Apple ise on selle aasta eesmärgiks sättinud müüa maailmas 10 miljonit iPhone’i. Üks tuntumaid Apple’iga tegelevaid analüütikuid Toni Sacconaghi ongi ennustanud, et müük võib tulla hoopiski 7 miljoni kanti.