Masu ning võlakriis on üle maailma muutnud poodlemise ning sisseostude tegemise skeemi ja loogikat. Kui varasemalt liuglesid ostjad pigem sihitult poeriiulite vahel ringi tõstes korvi erinevaid tooteid, siis 2011. aastal on palju sagedasemaks muutunud sihikindlad ja kiired käigud poodi, kus riiulilt võetakse kiiresti need asjad, mille järgi tuldi.

Emade poolt edasi antud tarkusetera "poodi minnes tee nimekiri ostmist vajavatest asjadest ning jää sellele nimekirjale kindlaks", sisaldab rohkem tõde kui ei kunagi varem. Kogu kaubanduskeskus, sissepääsust kuni kassani on ehitatud sedasi, et klient võimalikult palju raha poodi jätaks. Supermarketid on nagu kasiinod, kus maja alati võidab ning raha kätte saamiseks kasutatakse kõiki võtteid.

15 nippi kuidas kaubanduskeskused sinult raha kätte saavad:

1. Ostukorv. 1938. aastal loodud poodlemist hõlbustav seadeldis, mis laseb kiiremini ja kergemalt osta rohkem asju.

2. Enamus supermarketeid paneb kõrge marginaliga tooted nagu lilled ja värsked pagaritooted sissepääsu juurde, sest poodi sisenedes on kõht tühi ning tuju kõrge. Potentsiaal ostu soorituseks on kõige suurem.

3. Teine põhjus, miks värsked pagaritooted ja lilled pannakse kohe poe ukse veerde on nendest erituv aroom, mis oma meeldivusega tõstab sinu tuju ning annab impulsi enam tarbida.

4. Supermarketid panevad leivatooted, piimatooted ja muu igapäevaseks vajaliku poodide taha nurka, et sundida klienti kõndima läbi kogu poe.

5. Kui klient on saadud poodi, on kaubakeskuse riiulid asetatud sellisel, et tänu pikkusele ja paigutusele peab klient kõndima neist pidevalt edasi tagasi, ilma ühegi kõrvale kaaldeta.

6. Olenevalt liikluse poolsusest, mis riigis kasutusel on, on supermarketite riiulid paigutatud nii, et kliendi liikumine poes oleks sellele vastav. Kaubad riiulitel on samuti paigutatud vastavalt - olulisemad ja kallimad kaubad on pandud sellele poole, mis käeline on liiklus.

7. Kaup ei ole ka riiulis suvaliselt paigutatud. Inimene ostab tavaliselt enam seda, mis on tal silmade kõrgusel. Sellest lähtuvalt paigutatakse näiteks odavad müslid kõige madalamatele riiulitele, ökomüslid kõige kõrgemale ning kõige kallimad kaubad riiulivirna keskele.

8. Kuid vastavalt kaubale - maiustused, magusad joogid ja nii edasi - on vahel paigutatud ka lastele silmade kõrguselt. Laps valib, vanem maksab.

9. Olete endalt küsinud, miks on poes nii palju erinevate toodete testimislaudu? Kõik selleks, et klient peatada ning talle veelgi enam teha selgeks, mida kõike sellest poest on veel saada.

10. Poe suurus on oluline müügiargument. Mida suurem on pood ning mida rohekm on liikumisruumi ühe kliendi kohta, seda enam klient ostab.

11. Soojad toonid, nagu punane tellis ning punane värv, tõmbavad ja meelitaad klienti poodi. Samas jahedamad toonid - sinised ja kollased - panevad inimese rohkem ostma.

12. Uuringute kohaselt motiveerib aeglane muusika inimesi pikemalt poes olema ning seeläbi ka rohkem ostma. Lärmakas ja kiire muusika peletab klienti kiiremini poes tegutsema. Samas klassikaline muusika paneb inimesi ostma kallimaid kaupu.

13. Kõige kasumlikum paik kogu poes on kassa, mille ümber saab oma aega kassiirijuurde oodates müüa kliendile maha nii ajakirju, maiustusi kui jooke.

14. Kliendi- ja sooduskaardid, kleepsude- ja punktikogumine - kõik on loodud selleks, et luua lojaalsussuhe ning panna sind alati naasma just samasse poodi.

15. Viimaseks valgustus. Valgustusega luuakse poes väga erinevaid meeleolusid, näidatakse puuvilju kaunimatena, ärgitatakse ostma ning rahustatakse aeglustama.