3 tasuta tööriista kodulehe toimivuse mõõtmiseks


3 tasuta tööriista kodulehe toimivuse mõõtmiseks
Foto: Eero Vabamägi

Ajad on muutunud — see mis oli eile aktuaalne, veebileht visiitkaardi vormis, on praegu ettevõttele suur risk kaotamaks käivet ja turuosa. Muutunud on potentsiaalsete klientide harjumused saamaks informatsiooni toodete ja teenuste kohta. Informatsiooni soovitakse saada kiiresti ja mugavalt.

Google Barometer andmetel võtab 45% eestlastest vastu ostuotsuse otsingumootorist leitud info põhjal. Seetõttu ongi oluline olla internetis leitav.

Kodulehe nähtavus saab alguse läbimõeldud strateegiast, sealhulgas:

  • kasutajasõbralikkusest;
  • nutiseadmetele vastavusest;
  • otsingumootoritele optimeeritusest;
  • läbimõeldud struktuurist ja sisust (tekst, pilt, video);
  • edasisest turundusest ettevõtte eesmärkide täitmiseks.

Osad neist aspektidest on vabalt tasuta kontrollitavad. Toome välja mõned tööriistad, mida soovitame julgelt proovida!

1. Veebilehe kiiruse mõõtmine skaalal 0-100, kus 100 on maksimum. Juhul, kui tulemus on alla 50-ne, nõuab see kohest sekkumist. Inimesed lahkuvad lehelt ootamata lehe laadimist lõpuni ja kehv tulemus mõjutab otseselt otsingumootoris nähtavust.

Google tööriist kodulehe kiiruse mõõtmiseks

2. W3C validaator — veebilehe standarditele vastavuse mõõtja. Kui vigade arv on 0, on tulemus ideaalne. Juhul, kui tulemus on üle 10-ne, peaks alustama vigadeparandusega. Erinevad internetilehekülgede lehitsejad kui ka seadmed lähtuvad kodulehekülgede kuvamisel veebi standarditest. Kui koduleht ei vasta veebistandarditele võib juhtuda, et kodulehte kuvatakse valesti. Samuti arvestavad sellega ka otsingumootorid ning sarnaselt kiirusele, mõjutab see otsingumootori nähtavust.

W3C validaatori test

3. Mobiilisõbralikkus on mõõdetav üheselt, seda kas on või ei ole. Nutitelefone kasutab 43% ja tahvelarvuteid 20% eestlaseid, see peaks olema piisav argument miks koduleht peab olema mobiilisõbralik. Kui leht ei ole mobiilisõbralik, muudab see mobiilis kasutatavuse ebamugavaks ja alates 21 aprill 2015 kaotavad sellised lehed oluliselt positsioone mobiilist teostatud otsingutelt.

Google mobiilisõbralikkuse test

Lisaks tehnilisele vastavusele on palju muid olulisi elemente, nagu näiteks: läbimõeldud disain tulenevalt kasutajamugavuse strateegiast, sisu ja CTA (call-to-action) strateegia, üleüldine internetiturunduse strateegia, mis moodustab ühtse terviku kodulehe ümber.

Kas teie ettevõtte koduleht vastab eeltoodud tingimustele kindlustamaks oma konkurentsivõimet kiiresti muutuval ärimaastikul? Kui ei, siis võtke julgelt ühendust Marketing Sharksi meeskonnaga.

Marketing Sharks-i tegevusvalkonnaks on internetiturundus peamise fookusega kodulehtede ja e-poodide valmistamisele ning otsimootori turundusele.

Huvi korral vaata lähemalt MarketingSharks kodulehele SIIT.

Kontakt:
info@marketingsharks.ee
6814177