Kuidas koostada tutvustust?

Kasuta korrektset tootepilti. „Korrektne pilt ei pea tingimata tähendama stuudio rentimist ega professionaalse fotograafi palkamist. Piisab, kui korjate pildilt ära kirjud kardinad, tapeedid, vaibad ning muud riided ja aksessuaarid, mis varjutavad toodet ennast. Tootefotol võiks olla vaid toode ise,“ nõustab Kadri Raig. Taustana soovitab Raig kasutada sellist värvi, millelt müüdav kaup hästi välja paistab

Info olgu aus. Kasutatud esemete puhul on tema sõnul oluline nii pildil kui tekstis kõikvõimalikele vigadele viidata. „Olgu selleks kasvõi imetilluke plekk voodri siseküljel. Fotod peaksid olema kutsuvad ja atraktiivsed, aga ka kindlasti ausad. Nõnda ei teki hilisemaid pretensioone ning müüjale ei anta negatiivset hinnangut,“ lisab Raig.

Koosta arusaadav kirjeldus

Pealkirjast peaks lihtsalt aru saama, mis tootega tegemist on. See tagab suurema tähelepanu. Väikesed kirjavead Kadri Raigi sõnul otseselt pakkumise atraktiivsust ei mõjuta, aga korrektne kirjapilt ja põhjalik kirjeldus jätavad usaldusväärsema mulje.

Kuidas määrata hinda?

Küsi õiget hinda. Sageli saavad 10-sendise alghinnaga oksjonid suurema tähelepanu kui kallima hinnaga oksjonid. Kuid juhul kui oksjoni lõpphind jääbki lõppsummaks ja müüja pole tulemusega rahul, ei saa müüja siiski müügitehingust loobuda. „Seega soovitame kasutada alghinnana rahanumbrit, mille eest on müüja kindlasti nõus esemest loobuma,“ tõdes Raig.

„Osta kohe“-süsteem kiirendab müüki. Võimalusel võiks lisada ka nn „osta kohe“ hinna. Kuna tänapäeval soovivad ostjad kaupa kiiresti kätte saada, siis ollakse valmis selle eest ka pisut rohkem maksma, et tehingu koheselt lõpule viia saaks.

Mida müüa?

Mehi ja naisi huvitavad erinevad tooted. Asjade valikul, mida müüki panna, soovitab Raig silmas pidada meeste suuremat huvi kollektsioneerimise kategooria vastu - mündid, paberraha, medalid jms. Müügitehingute arv viitab ka raadioamatööride tehnika ja tööriistade kategooria populaarsusele meeste seas. Seevastu rõivaste ja jalanõude sektsioonis sooritavad mehed keskmiselt ainult 16% ostudest.

„Kui on tahtmine müüa naiste rõivaid, siis peab arvestama väga suure konkurentsiga. Näiteks hetkel on Osta.ee keskkonnas naisteriiete kategoorias ligikaudu 50 000 aktiivset eset, meeste kategoorias vaid pea 8000,“ selgitab Kadri Raig. Viimane fakt viitab tema arvates heale potentsiaalile lihtsate nippide abil väga edukalt müüa just meeste riideid, sest valik on veel võrdlemisi väike.

Rocca al Mare Kaubanduskeskuse meesterõivaste oksjonil läks enampakkumisele 10 Liisi Eesmaa valitud rõivakomplekti 5000 euro väärtuses. Komplektid ostnud mehed maksid uute rõivaste eest ühtekokku 2000 eurot.