70ndate kütusekriis tõi kaasa revolutsiooni ja tegi väikefirmast miljardiäri

 (4)
Pildil on Statoili Laagri jaam.
Pildil on Statoili Laagri jaam.Foto: Karin Kaljuläte

Love's Travel Stop alustas väikese pereettevõttena, mis lõikas kasu USAs 70ndatel aset leidnud kütusekriisist, kirjutab Celebrity Networth. Just see perefirma mõtles välja kontseptsiooni, mida Eesti autojuhidki tänapäeval nautida saavad

Tom ja Judy Love abiellusid 1961. aastal. Nad panid kõik oma säästud, 5000 dollarit (38 000 dollarit tänapäeva ümber arvutatuna), perefirma loomise alla. Nad rentisid Oklahomas ühe mahajäetud bensiinijaama. Kaheksa aasta jooksul avasid nad veel 40 bensiinijaama. Tom Love teadis, et inimeste jaoks muutuvad tanklad üha olulisemaks.

1970ndad tõid USAsse aga kütusekriisi, mis tähendas, et kütust oli turul vähe saada ning see oli kallis. Ometi oli inimestel kütust tarvis ning nii moodustusid tanklate juurde meeletud järjekorrad. Inimesed pidid tihti ootama tunde, et pumba juurde saada. iPhone ja muid tänapäevaseid vidinaid veel ei tuntud ning ootajatel võis olla surmigav.

Tom ja Judy väike pereäri sattus ohtu. Midagi pidi välja mõtlema, et mitte pankrotti minna. Nii tuligi abielupaar ideele pakkuda tankla klientidele võimalust ootamise kõrval tegutseda poodlemisega. See oli toona revolutsiooniline mõte - tankla ja pood üheskoos. Sellel oli meeletu edu.

Nii hakkaski kett kasvama. Peagi tuldi taas välja uudse lähenemisega - samas tanklas hakati pakkuma nii tavakütust kui ka diislit rekkadele. Nii toodi ka rekkamehed tavainimestega koos tankima.

Järgmiseks sammuks oli erinevate kingituste ja lastekaupade pakkumine. Seegi võeti väga soojalt vastu. 90ndatel hakkasid Love'id kaasama partnereid. Nende tanklates leidsid endale koha nii Taco Bell, Subway, Pizza Hut kui paljud teised kiirsöögiketid. Just oma äri julge kasvatamine on see, mille eest on Tom ja Judy Love eriti kiidetud. Nende julgus ja innovaatilisus on neile võitnud mitmeid auhindu.

Täna on Love'ide perefirma kümne Ameerika suurima erakätes oleva firma seas. Neil on üle 300 müügikoha 39 osariigis. Igal aastal avatakse 20-25 uut kohta. Lisaks vanematele on ettevõttes täna kõrgetel kohtadel ka nende kolm täiskasvanud last. Ettevõtte aastane käive on 26 miljardit dollarit.

Abielupaari enda varade väärtuseks on kokku 3,6 miljardit dollarit. Ja kõik see algas 5000 dollarilise algkapitaliga. Võimalik, et Tom ja Judy Love on ühed vähestest, kes 70ndate kütusekriisi hea sõnaga meenutavad.