Tallinna Sadama juhatuse esimehe Valdo Kalmu sõnul mõjutas teise kvartali kaubamahu kasvu enim puistlasti kasv, mis tulenes peamisel uue kaubaoperaatori PK Terminal poolt puistlastiterminali käivitamisest. „Vedellasti maht õnnestus meil hoida eelneva aastaga samal tasemel, mis on jätkuvalt tugeva konkurentsi tingimustes väga hea saavutus,“ ütles Kalm.

Reisijate arv kasvas teises kvartalis eelkõige Tallinn-Helsingi liini mõjul. „Märkame jätkuvalt nii Aasiast kui muudest kolmandatest riikidest pärit turistide külastuste arvu suurenemist kaksiklinnade Tallinna ja Helsingi vahel, mis on positiivselt mõjutanud meie reisijate numbrit,“ märkis Valdo Kalm. Ta avaldas lootust, et Tallinna Sadama, EAS-i, laevafirmade ja teiste turismiorganisatsioonide ühised jõupingutused Soome suunal kannavad vilja ja ka soomlaste huvi Eestisse reisimise vastu taastub.

Juuni lõpus alustas Muuga-Vuosaari liinil liiklemist Eckerö Line’i laev MS Finbo Cargo, mis teenindab nii veokeid kui sõidukitega reisijaid, samuti asus sellel liinil sõidukitega reisijaid teenindama ka Tallink oma laevaga Sea Wind. Muuga-Vuosaari liin pakub soodsamat võimalust kahe naaberriigi vahel liikuvatele inimestele kui ka loob mugavama ühenduse väljastpoolt Tallinna ja Eestit tulevatele sõidukiga reisijatele.

Poolaasta kokkuvõttes vähenes esimeses kvartalis mitmete reisilaevade plaaniliste hooldustööde tõttu liinilt eemal viibimisest tekkinud miinus. Poolaasta kokkuvõttes vähenes Tallinna Sadama kaubamaht 0,8 % ja reisijate arv 2,7%.