Ehituse peatöövõtja Skanska EMV juhatuse liikme Alar Kullisoni sõnul on lennujaama reisiterminali valimine aasta betoonehitiseks Skanska jaoks suur tunnustus. „Lennujaama arendustööde teostamine oli unikaalne kogemus, mille suurimateks väljakutseteks olid ehitustööde läbiviimine paralleelselt terminali igapäevase opereerimisega ning projekti tehnoloogiamahukus,“ märkis Kullison. „Täna auhinna pälvinud töö oli aga kindlasti vaeva väärt, kuna mugav ja kena lennujaam rõõmustab iga päev paljusid reisivaid eestlasi ning on Eesti lennuväravana ühtlasi kogu riigi visiitkaart.


Lennujaama reisiterminali näol on tegemist omalaadse valgest betoonist eriotstarbelise konstruktsiooniga, kus on ühendatud erineva keerukusastmega tehnoloogilised lahendused. Samuti on suudetud koos tööle rakendada esinevad materjalid – betoon, klaas, teras. Renoveerimis- ja laiendusprojekti tulemusena suurenes lennujaama läbilaskevõime 2,5 miljoni reisijani ning reisiterminalile lisandus ligikaudu 14 000 ruutmeetrit kasulikku pinda.


Ehitustööde käigus pikendati ja kaasajastati terminalihoonet 18 meetri võrra nii põhja- kui lõunasuunas ning keskele rajati kõiki väravaid ühendav 200 meetri pikkune ja 27 meetri laiune galerii, muutes terminali T-kujuliseks. Uus risthoone on varustatud seitsme uue ja kahe rekonstrueeritud reisijasillaga ning galeriis on kahetasapinnaline liiklus rahvusvahelistele reisijatele. Terminali otstes asuvates pikendustesse rajati lisaruumid lendudele registreerimiseks ja saabuva pagasi kättetoimetamiseks, oluliselt laiendati check-in ala ning rajati uus VIP-kompleks.


Ehitustööde käigus valmisid eraldi ootesaalid Schengeni piirkonnas ja väljaspool Schengeni piirkonda reisijaile. Seoses Schengeni piirirežiimile üleminekuga kaasajastati lennueelse julgestuse kontrollsüsteeme ning lennuinformatsiooni, videovalve- ja läbipääsu kontrollsüsteeme. Reisijate heaolu tõstmiseks paigaldati terminali uusimad elektri-, kütte-, ventilatsiooni ja sidesüsteemid ning loodi oluliselt mugavamad lahendused büroodes, kauplustes ja ootesaalides.


Tallinna lennujaama reisiterminali arendusprojekti ehitustööde teostaja oli Skanska EMV AS ning inseneriteenust osutas konsortsium AS Telora-E ja Ramboll Finland Oy. Lennujaama rekonstrueerimine projekteeriti rahvusvahelises koostöös. Arhitektuurse eskiislahenduse ja terminalispetsiifiliste süsteemide projekti tegi Prantsuse firma Sofreavia SA (tänaseks Egis Avia) ning põhiosa arhitektuursest lahendusest koostas Inge Sirkel-Suviste arhitektuuri- ja projekteerimisbüroost EA Reng AS. Betooni ja betoontooted tarnis Rudus AS ja NCC AS. Ligi 615 miljonit krooni maksma läinud Tallinna lennujaama reisiterminali laiendamine Skanska EMV poolt oli viimase aasta üks suuremaid avaliku sektori ehitusobjekte. Peaaegu kaks aastat väldanud ehitusel osales kokku ligi 1000 inimest.


Skanska EMV AS on Skanska Oy tütarfirma, mis on Skanska esindus Eestis. Alates 2000. aastast Skanska kontserni kuulunud Skanska EMV on üks Eesti suurimatest ehitusfirmadest. Firmas töötab 350 inimest ja selle käive oli 2008. aastal ligikaudu 112 miljonit eurot.