Sa ei müü asju, vaid emotsioone
Ükskõik, kas oled müüja lihtsas käsitööpoes või teller uhkes pangas: ei tohiks unustada, et klient ei otsi tegelikult ainult tooteid või teenuseid, vaid ka emotsioone. Mida rohkem häid ja positiivseid emotsioone kliendile pakkuda suudad, seda kindlamalt garanteerid kliendisuhte ka tulevikus. Usun, et iga inimene tahab tunda, et ta on hinnatud ja oluline.

Oskus pakkuda ka seda, mida ei osata veel tahta
Oskus ja tahe pakkuda kliendile rohkem, kui ta ootas. Siiras soov aidata ja astuda välja oma mugavustsoonist on see, mis ka kliendile silma jääb. Ei võta ju tükki küljest, kui leti taha tellima tulnud kliendile kohvitass lauda viia. See on väike lisaliigutus teenindajale, kuid näiteks eakamale kliendile juba hiiglama suur asi.

Taju olukorda
Ole kliendiga samal lainel ja ära takerdu oma „kaladesse“. Ka parimail meist juhtuvad vahest apsud, millest tuleb lihtsalt üle olla. Aitab oma vea tunnistamine ja huumor.

Meenub juhtum aastaid tagasi, kui soome keelt veel väga hästi ei osanud. Vanahärra Soomest küsis toodet, mida talle kiiruga ei leidnud. Kui klient siis toote teiste asjade alt leidis ja leti juurde maksma tuli, oli mul piinlik. Püüdsin asja siluda, öeldes talle: "No sinulla on küllä hyvät kulli silmät!" Kui siis kliendi silmad läksid suureks kui tõllarattad, sain aru, et ütlesin midagi väga valesti.

Alles hiljuti püüdsin kaunist mütsi kandvale daamile komplimenti teha, öeldes talle: "U vas otšen krasivaja zopa!" Ajasin lihtsalt sõnad "zopa" ja "zljäpa" omavahel sassi.

Vahel, kui viga juba tehtud, polegi enam muud teha, kui iseenda üle naerda. Täiuslikke inimesi ega teenindajaid pole olemas. Teenindades tuleb lihtsalt ära unustada oma isiklikud probleemid ja väsimus. Keskpärasus pole see, mida kliendid teenindajalt ootavad.