Soomlastele meeldib Farmi tooteist kõige enam Farmi kodujuust ja kreeka jogurt ning lahjad jogurtid. Rootsis alustatakse Eestis Parima Piimatoote 2018 ja Parim Toode Tervisele 2017 tunnustuse pälvinud Skyriga.

Viimase viie aasta jooksul, mil Farmi Piimatööstus võttis ekspordi kasvatamise üheks eesmärgiks, on ekspordi osakaal kogutoodangust kasvanud 8%-lt 14%ni. Skandinaavia on ettevõtte jaoks üha olulisem eksporditurg. Farmi ekspordijuht Annika Kõiv kinnitas, et Skandinaavia turgudele jõudmiseks tuleb olla äärmiselt kannatlik ja visa. „Sa pead olema piisavalt suur, piisavalt hea ning sa ei tohi teha ainsatki viga. Su ajalugu peab olema laitmatu,“ ütles Kõiv.

Farmi on juba aastaid käinud Euroopa toidumessidel. Tänavu maikuus osales Farmi oma messiboksiga Euroopa suurimal, Amsterdami Private Labeli toidumessil juba üheksandat korda. „See, et sa oled Amsterdami messil igal aastal väljas, on selgelt usaldusväärsuse märk, mis näitab, et püsid turul, et sul on võimekust investeerida kaasaegsesse tootmisse ja uutesse toodetesse,“ rääkis Annika Kõiv.

Teiseks tingimuseks välisturgudele pääsemisel on investeeringud kvaliteetsesse tootmisse, tänu millele pikeneb toote säilivusaeg. Selle pikenemine isegi ühe päeva võrra on piimatoodete müügis kriitiliselt tähtis.

Farmi Piimatööstus pälvis juba 2015. aastal Euroopa 22000 toiduohutuse sertifikaadi (FSSC 22000), ilma milleta on väga raske välisturgudele jõuda. Sertifikaat antakse tootjaile, kelle juhtimissüsteemi, tootmist ja toiduohutust väga põhjalikult kontrollitakse.

Annika Kõivu sõnul käivad läbirääkimised ja uusi ekspordiriike peaks tänavu veel lisanduma: „Toodete säilivusaeg seab omad piirid, kuid mitmeid kampaaniamüüke on tehtud ka Portugali, Saksamaale ja Horvaatiasse.“

„Farmi Piimatööstuse pingutused tootearenduses ja tootmise uuendamises ning ekspordi vallas hakkavad ära tasuma. Tänavu esimeses kvartalis kasvas eksport võrreldes 2016. aasta sama perioodiga 27 % ning näeme selle kasvu jätkumist,“ ütles Farmi turundusjuht Ruta Kallaspoolik. „Aga üks on selge: ekspordi kasvades jääb meile Eesti ikkagi kõige tähtsamaks turuks, suhtume sellesse väga tõsiselt. Hea meel on selle üle, et Farmi jõudis tänavu esmakordselt Emori koostatud Eesti brändide esikümnesse ning on number kaks toidubränd Eestis.“