Abiks turundusjuhile: kuidas tellida firmale efektiivset jõulukaarti?

 (2)
Abiks turundusjuhile: kuidas tellida firmale efektiivset jõulukaarti?
Reuters/Scanpix

Viimane aeg on tellida firmale jõulukaart. Efektiivne jõulukaart viitab firma tegevusalale ja jõuluajale, on dünaamiline ja odav ja loomulikult saadetakse seda meiliga, sest see on tasuta, kirjutab Olav Osolin.

Kaardi võib tellida kas agentuurilt, kes tahab selle eest palju raha või mõnelt FIE-lt, kelle töö on odav, kuid kellelt häid ideid pole mõtet oodata. Kuna sa ei taha jõulukaardi peale kuigi palju kulutada, siis on mõttekas kaasata kaardi idee väljatöötamisse oma firma töötajad, kes selle eest raha ei küsi, ja seejärel lasta idee mõnel veebimehel soodsalt kodus teostada. Turundusjuhina võid sa korraldada firmasisese ideekonkursi, kuid arvesta, et ühtki arukat mõtet sulle ei laeku ning lõpuks pead sa nagunii ise härjal sarvist haarama, vahendas bestmarketing.ee.

Loovprotsessi algstaadiumis mõtle sellele, kuidas siduda firma tegevusala jõulutemaatikaga. Automüüjal on lihtne: paned jõulumehe rooli või kinkidega saani autole taha ja kaart ongi valmis. Aga kui sa müüd sanitaartehnikat? Päkapikku ju WC-potti ei topi? Jällegi pakub kindlat ja samas ka soodsat lahendust oma inimeste kaasamine. Näiteks võid töötajaile panna pähe päkapikumütsid ja jäädvustada nad kelmikale ühispildile.

Kuna tänapäeval saab korralikke pilte teha isegi tavalise telefoniga, siis valmib selline kaart minimaalsete kuludega. Suurema eelarve puhul tulevad kõne alla ka keerukamad lahendused. Näiteks võivad direktor jt ülemused ise mõnd jõululaulu laulda, kusjuures kaardi võib programmeerida ka nii, et iga ülemus hakkab häälitsema just siis, kui teda hiirega puudutada. Muidugi võib alati keegi öelda, et Rakverel siga juba laulis, aga me kõik teame, et eestlane on laulurahvas ning pealegi teevad lauluviisi jorisevad ülemused alati kõigile nalja.