"Käärid eri tööperede palkades on kohati suured. Palga suuruse paneb paika turg. Usun, et käärid on ka teedeinseneride ja eraettevõtluses tegutsevate inseneride vahel liiga suured," ütles Adamson intervjuus, vahendas BNS.

Ameti struktuuri muutmisel jääb viie asedirektori asemel jääb alles kolm, kuna Adamsoni sõnul on kavas liita liiklusohutuse ja liiklusregistri juhtimine. "Regionaalne juhtimine säilib, kuna pean oluliseks maanteeameti esindatust üle Eesti – me peame jääma oma klientide juurde," ütles Adamson .

Detsembri algul on kavas maanteeametil tsentraliseerida tugiteenuste juhtimine, mis hõlmab infotehnoloogiat, avalikke suhteid, finantsjuhtimist, personalijuhtimist ja õigusabi. Need valdkonnad on jäänud maanteeameti ja autoregistrikeskuse (ARK) liitmisest saati eraldi.

Teedele antava garantiiaja tõstmist kahelt aastalt viiele peab Adamson mõistlikuks. "Muidugi peame jätkuvalt tõstma nii projektide kvaliteeti kui ka tellija enda võimekust. Tuleb leida rohkem ressursse projektide ettevalmistusse ja järelevalvesse," ütles Adamson.

Adamson ütles, et teda huvitab betoonteede võimaliku ehitamise teema. "Arvud näitasid, et hoolduskulud asfaltiga on 20 korda odavamad," ütles Adamson, viidates Austraalia kogemusele. "Näen, et meil tuleb rohkem panustada uuringutesse, kasutada ära kohalikke laboreid, et leida kasutust kohalikule materjalile ja miks mitte katsetada ka erinevaid betoonsegusid."

"Eestis olemasolevate teadmiste, senise analüüsi ning jämedate arvutuste põhjal ei tasuks 25 aasta perspektiivis betoonteede rajamine meie oludes ära. Teiste riikidega võrdlemises arvestagem, et Austraalias näiteks ei kasutata naastrehve," ütles Adamson.