AS-i Aero Airlines maapealsete operatsioonide juht Ülle Lepist ütles, et alates 1. juunist hakkab lennufirma järk-järgult Finnairilt üle võtma Soome siselende, mille tulemusena hakkab Aero Airlines kümnesse sihtkohta lendama, sh Tallinn ja Helsingi.

Euroopa Liidu abil

“Sellise võimaluse on meile Euroopa Liit loonud. Meil on õigus taotleda endale teise riigi siselende,” selgitas Lepist. Soome lennukompaniile Finnair kuulub 49 protsenti Aero Airlinesi aktsiatest. Ülejäänud 51 protsenti kuulub Aero Holdingule, mille juhtfiguure on reisifirma Estravel asutaja ning juht Aivo Takis.

Samas ei piirdu Aero Airlinesi ambitsioonid üksnes Soome siselendudega. “Soovime Baltikumi laieneda, aga oleme vaadanud ka Stockholmi peale,” lausus Lepist. “Peterburi on samuti uuritud ja mõeldud,” lisas ta. Ta rõhutas, et kõigepealt tuleb näidata uutel Soome liinidel kasumlikkust.

Sel teemal, millistel liinidel võiks Aero Airlines Baltikumi suunal lendama hakata, ei soovinud Lepist veel rääkida, kuid ühe võimalusena nimetas ta Helisngi-Tallinna-Riia liini.

“Ma ei näe, et me oleksime Estonian Airile väga tugevad konkurendid – oleme ikkagi pigem kindla regiooni lendaja,” lisas ta.

Ülle Lepisti sõnul tähendab uute Soome siseliinide teenindamine ettevõttele ka lennukipargi suurendamist ning uute töötajate palkamist. “Juunis tuleb meile juurde kaks lennukit, augustis samuti kaks ning novembris kolm. Aasta lõpuks on meil kokku üheksa ATR-tüüpi lennukit,” ütles Lepist. Uute lennuliinide teenindamine tähendab ettevõttele iga päev 40 lendu.

Finnairilt võetake üle eeskätt need liinid, mis sobivad 68-kohalistele ATR-tüüpi lennukitele, s.t liinid, kus lend kestab umbes tunni või natuke üle selle.

Muudatuste eesmärk on muuta praegu Finnairi käes olevad kahjumiga töötavad Soome liinid kasumlikuks. Soome Kauppalehti teatel võtab Aero Airlines Finnairilt üle Helsingi ja Tampere, Turu, Joensuu, Kokkola ja Pietarsaare liinid.

Ka jääb Aero Airlines teenindama Tallinna-Helsingi liini, kus tehakse iga päev kuus edasi-tagasilendu.

Seda, kui suured on lennufirma laienemisega seotud investeeringud, ettevõtte esindaja ei öelnud.

Jõudis kasumisse

Lepisti sõnul jõudis Aero Airlines eelmisel aastal kasumisse. Kui suur ettevõtte kasum täpselt oli, Lepist veel avalikustada ei soovinud. Aero Airlinesi läinud aasta käive ulatus 189 miljoni kroonini.

Aero Airlines on esimene taasiseseisvunud Eestis loodud lennufirma. Ettevõte alustas oma lende 31. märtsil 2002.

OÜ Copterline Estonia juhataja Tõnis Lepp ütles, et Tallinna-Helsingi liinil on neil Aero Airlinesiga samad kliendid. “Meie mõlema peamiseks kliendiks on äriklient. Väike vahe on see, et need, kes liiguvad Helsingist kuskile edasi, lendavad Aeroga,” lausus Lepp.

Nii Copterline kui ka Aero Airlines on huvitatud samuti Peterburi liinil lendamisest. “Peterburi liinil tekib meil sama olukord – kellel on Peterburis kiired käimised, need lendavad meiega,” kommenteeris Lepp kahe firma vahel tekkida võivat konkurentsi.

Samal ajal on Copterline praegu teadmatuses, sest linnahalli saatus on lahtine. Lepa sõnul sooviks ettevõte soetada endale suurema kopteri just Peterburi liini tarvis, kuid kuni pole paigas linnahalli saatus, ei soovi firma seda teha. Teatavasti asuvad Copterline’i maandumisplats, reisijate ooteruum ning kontor linnahalli territooriumil.