Laiatarbeautod hinnad tõusevad sel aastal lisaks inflatsioonile mitte rohkem kui viie protsendi võrra. Kõige väiksemad hinnatõusu väljavaated ongi keskklassi autode seas, kus äge konkurents kõigutab seni domineerinud markide nagu Honda ja Toyota positsiooni. Ühelt poolt survestavad neid väiksemaid mudeleid turule toovad luksusmargid nagu BMW, Mercedes ja Audi ning teisalt uued tulijad, nagu näiteks Hyundai ja Kia.

Uuringust tuleb välja, et kallimate markide hinnamarginaalid sõltuvad majandusoludest vähem: kaks kolmandikku uuringule vastanutest arvab, et premium-klassi autode hindades lisandub inflatsioonile vähemalt viis protsenti ning viiendik usub, et hinnatõus ületab 10 protsenti.

Arenevatel turgudel, nagu näiteks Venemaal, valitseb autoturul äge konkurents ning Hiina ja Taivani tootjad tulevad välja üha uute mudelitega, pöörates rohkem tähelepanu turuosa suurendamisele ja brändi kujundamisele kui müügimarginaalidele.

Autotootjad proovivad marginaale suurendada mudelite spetsifikatsioonide suurendamisega, et jõuda spetsiaalse varustusega mudelitega kitsamate kliendisegmentideni. Näiteks internetiühendus võib muutuda noortele mõeldud sõidukites osaks põhivarustusest, samas kui teistele segmentidele mõeldud autodes tuleb selle omaduse eest lisaks maksta. 2013. aastal Euroopa turule toodud Opel Adamil väidetakse olevat rohkem kui miljon spetsifikatsiooni, mis teeb sisuliselt võimatuks eri versioonide võrdlemise.

KPMG Internationali uuringu Global Automotive Executive Survey raames küsitleti 28 riigis 200 autotööstuse tippjuhti, nende seas tootjaid, tarnijaid, müüjaid ja finantsteenuste pakkujaid.

Uuringuga saab tutvuda KPMG veebilehel.