Vastavalt seadusele alustab ministeerium senise operaatori Väinamere Liinid OÜ poolt esitatud pakkumise kvalifitseerimist, vastavaks tunnistamist ja hindamist.

Kui esitatud pakkumine ei kvalifitseeru, alustab MKM läbirääkimisi kõigi võimalike operaatoritega.

Avaliku liiniveo järgmise perioodi algusaeg on 1. oktoober 2016 ja lepingu kestvus on 10 aastat.

AS Tallinna Sadam kinnitas endiselt, et peab otseläbirääkimisi nii parvlaevade omanike kui ehitajatega, eesmärgiga soetada riigile laevad mandri ja saarte vaheliseks praamiliikluseks. Seda siis juhuks, kui praegune ja ainuke pakkuja Väinamere Liinid peaks mittekvalifitseeruma. Riigifirma juhatuse liige Allan Kiil kinnitas veel täna Ärilehele, et MKM-i praamihankel osaleda nad ei jõudnud, sest läbirääkimisteks laevaehitajatega jäi liiga vähe aega.
 
"Oleme võimalike lepingupartneritega jõudnud päris kaugele - meie hinnangul on muutused võimalikud ning seda ka enne 2016. aastat," lausus ASi Tallinna Sadam juhatuse liige Allan Kiil.
 
"Uus koalitsioon ning majandus- ja taristuminister on toonud pöörde ning kiirendanud protsessi - lauale võetud variandi järgi on võimalik teada saada pakkujate huvi ning seejärel asuda juba otseläbirääkimistesse," kiitis Kiil Urve Palot.