AINULT ÄRILEHES: Finnairi asepresidendil on eestlastele häid uudiseid

 (40)
Finnairi Embraer ERJ-190
Finnairi Embraer ERJ-190Foto: Peter Andrews, REUTERS

Finnairi globaalse müügi asepresident Mikko Turtiainen lubas, et peatselt saab Tallinnast Helsingisse lennata ruumikate reaktiivlennukitega, kuid uusi liine algusega Tallinnast neil plaanis avada ei ole.

Millised on Finnairi uuemad plaanid Eesti turuga seoses?

Finnair on Tallinnasse lennanud alates 1924. aastast. Oleme sellele turule väga pühendunud. Hetkel on kõige suurem eesmärk tuua Tallinna-Helsingi liinile suuremad lennukid. Praegu oleme Eesti sihtkohti teenindamas ATR 72 tüüpi lennukitega (turbopropeller, mahutab 68-72 inimest – toim) lennukitega, kuid me plaanime Tallinna liinile tuua Embraerid (reaktiivlennuk, olenevalt modifikatsioonist mahutab 76-100 inimest) või isegi Airbus A319 (reaktiivlennuk, mis mahutab 138 reisijat - toim).

Kui palju peaks ideaalis olema Finnairil lende Tallinnast Helsingisse?

Kui ma vaatan praegu lennuplaani, siis me lendame Tallinnast 39 korda nädalas. Lisaks veel 7 lendu Tartust. Kui vaadata lennutihendust Tallinna ja Helsingi vahel, siis see on üks kõige tihedamaid lennuühendusi Helsingiga üldse. See näitab kui oluline on Eesti turg Finnairi jaoks.

Seega rohkem lendusid ei ole kavas Tallinnasse planeerida, kuid lennukid saavad olema suuremad?

Seotud lood:

Jah, täpselt nii.

Millal suuremad lennukid liinile jõuavad?

Me tegeleme selle küsimusega praegu igapäevaselt, peame planeerima ju ka meeskonna neile lennukitele ning arvestama ka kogu ülejäänud lennuplaaniga. Püüame olla nii paindlikud kui võimalik, et saaks selle muudatuse võimalikult ruttu tehtud. Heal juhul saame Tallinnast suuremate lennukitega alustada juba novembri keskpaigast.

Kas Finnair plaanib Tallinnast mõnda uude sihtkohta lendamist?

Meie poliitika on lennutada inimesed Helsingisse, kust nad saavad edasi reisida mõnda meie 60 Euroopa või 17 Aasia sihtpunktist. Finnairi keskne strateegia ongi kasutada võimalikult jõuliselt ära meie Helsingi-Vantaa lennujaamas asuvat baasi.

Möödunud nädalavahetusel leidsis Eesti lennunduses aset dramaatilised sündmused. Kuidas vaatate praegusele konkurentsiolukorrale Tallinna lennujaamas või Eesti turul laiemalt?

See, mis juhtus, näitab kui raske on kogu lennundusäri. Sellega tuleb meil igapäevaselt silmitsi seista. Ainuke lahendus ongi hoolega välja töötatud hea strateegia ning riske võttes tasakaalus püsimine.

Kas Eestis jätkub piisavalt reisijaid kõigile siin tegutsevatele lennufirmadele?

Ma olen veendunud, et Finnair osutub Eestis võidukaks. Meie lennusageduste juures pakume Eesti klientidele väga head teenust.

SAS teatas jõulisest tulemisest Eesti turule. Mida see Finnairi jaoks tähendab?

Finnair on konkuretidega silmitsi igal turul, kus me tegutseme. Konkurentsiolukord muutub praktiliselt iga nädal või iga kuu. Lennunduses töötades saad aru, et konkurents on igal pool tihe ja sellega tuleb igapäevaselt tegeleda.

Mida arvate uuest Eesti lennufirmast Nordic Aviation Group? Jäävad nad lennundusäris ellu?

Ma soovin neile kõike parimat! Samas rõhutan, et Finnair teeb kõik selleks, et pakkuda Eesti inimestele parimat võimalust pääseda maailma ning seda läbi Helsingi lennuvälja.