Ühest lennukompaniist peaks kõigile Baltimaadele aitama, usutakse Lätis. Vilniuse ja Tallinna lennuväljadelt veetaks selle kujutelma järgi inimesi kokku Riiga, et nad sealt igale poole edasi lennata saaksid. Vilniuses on see siht peaaegu tõeks saanud – tõsi küll, sealt saab võrdlemisi tihti lennata ka Tallinna.

Omanik ehk Läti riik toetab airBalticut heldelt ning ettevõte on märkimisväärselt laienenud, jõudes Tallinnas reisijate arvult teiseks lennukompaniiks, kirjutas Etelä-Suomen Sanomat.

Mullu pea 170 miljonit krooni kahjumit tootnud Estonian Air jälgib lõunanaabrite laienemist murelikult. Samuti kui Eesti rahvuslik lennukompanii toodab ka airBaltic kahjumit, kuid seda aitavad leevendada valitsuse toetused.

Praeguseks saab airBalticuga lennata ka mitmesse Soome linna – Kuopiosse, Tamperesse, Oulu ja Turusse. Oktoobris alustab airBaltic otselendudega Turu ja Tallinna vahel, tuleval suvel Riia ja Lõuna-Soome keskuse Lappeenranta vahel. Augustis võitis airBaltic Soome riigihanke, mille alusel Läti kompanii hakkab Soome riigiametnikke lennutama koguni 15 liinil – muu hulgas Helsingi ja Tallinna, Moskva ning Piiteri vahel, samuti Turu ja Pariisi ning Tampere ja Zürichi vahel.

Estonian Air kardab, et airBalticu sihitav monopol võib reisijatele pigem kahju kui kasu tuua. "Hindadel on kalduvus tõusta, kui monopoli staatus on saavutatud," kommenteeris Estonian Airi kommunikatsioonijuht Ilona Eskelinen. "Ja kodulennuväljalt väljuks vähem otselende, kui liiklus Riiga keskenduks," lisas ta.

"Läti valitsusel paistab olema soov teha airBalticust piirkonna juhtiv lennukompanii mis tahes hinnaga. Kahjumit tootva ettevõtte toetamiseks võiks võtta vastu ka Eesti ja Leedu maksumaksjate raha," kommenteeris Eskelinen.