“Ootan väga olemast osa airBalticu meeskonnast. Lennufirma on väga tugev bränd ning jõuline ja innovatiivne firma. Minu ülesanne on luua selged struktuurid, mis hetkel puuduvad. Ma hakkan ellu viima firmajuhtimist, mis viiks lennufirma opereerimise positiivsete finantstulemusteni,” ütles Martin Gauss airBalticu teatel.

Martin Gauss on 20-aastase kogemusega lennundusprofessionaal, kes töötanud Euroopa Liidu lennuturul. 2009. aprillist 2011. aasta maini oli Martin Gauss Ungari lennufirma Malev tegevjuht. Malevale kuulus 22 lennukit ning firma vedas 2010. aastal enam kui kolm miljonit reisijat. Seal kahandas ta viie erineva lennukitüübi kasutamise kahele ning saavutas uued struktuurid.

Martin Gauss alustas oma karjääri lennunduses B737 piloodina British Airwaysi tütarettevõttes Dutsche BA aastal 1992, 1995. aastaks töötas ta lennufirma juhtkonnas. Martin Gauss töötas lennuoperatsioonide tugiosakonnas, enne kui temast sai maapealsete teenuste osakonna juht. 2002. aastal nimetati ta lennuoperatsioonide direktoriks ning ta oli vastutav kogu meeskonna ja operatsioonide osakonna eest. 2003. aastal müüs British Airways Deutsche BA firmale Intro Group of Hans Rudolf Woehrl. Järgmisel aastal sai Martin Gaussist Deutsche BA (dba) tegevdirektor ning tema vastutusse kuulus lennufirma taaskäivitamine ning ta omandas 10% osakutsest. Martin Gaussi juhtimise all hakkas lennufirma tulu tooma. 2006. aastal müüdi dba AirBerlinile ning Gauss säilitas oma koha ning tema ülesanne oli integreerida dba AirBerliniga. Pärast seda lahkus Gauss firmast, olles olnud seal 15 aastat. Tema viimasel aastal opereeris dba 60 000 lendu ning Vedas umbes 4,5 miljonit reisijat. Dba lennuparki kuulus kokku 28 lennukit. 2007. aasta oktoobris asus Gauss tööle Cirrus Groupis, kus temast sai Cirrus Airlines’i tegevjuht ja Cirrus Groupi tegevdirektor. Sel positsioonil õnnestus tal koondada peakorter Münchenisse. Ta lõpetas projekti 2008. aasta juunis, pärast mida töötas ta oma firmas lennunduskonsultandina.

Martin Gauss on Boeing 737 kapten ning on lennanud enam kui 8000 lennutundi. Ta on 43-aastane ning tal on kolm last.

airBalticu juhatus koosneb kolmest liikmest. Kaks liiget – operatsioonide juht Laila Odina ja vanem finantsjuht Vitolds Jakovlevs valiti firma nõukogu poolt juba oktoobri alguses, millele järgnes otsus, et kaks peamist osanikku, Läti valitsus ning Baltic Aviation Systems süstivad lennufirmasse 153 miljonit eurot.

airBalticu võrgustikus on 60 sihtkohta, millest igaühe kaudu on võimalik mugavalt läbi Riia sõlmjaama lennata järgmistesse sihtkohtadesse Euroopas, Skandinaavias, Venemaal, SRÜ riikides ning Lähis-Idas.