Tehinguga kursis oleva allika kinnitusel oli tehingu hind üle 465 miljoni dollari.

Lisaks Booking.comiga konkureerimise uuele tasemele viimisele annab tehing Airbnb-le ka uue hingamise enne plaanitavat esmast avalikku aktsiaemissiooni 2020. aastal.

Samas on tehingul Airbnb jaoks omad riskid, sest ettevõte soovib unikaalset brändi säilitada ning mullu enam kui 200 miljoni dollarilise käibega HotelTonighti integreerida. Airbnb enda käive oli mullu enam kui 3,5 miljardit dollarit.

Miks siis Airbnb just nüüd tegutsema hakkas?
Esimese põhjusena toob The Information välja Bookingi poolse üha suureneva konkurentsi. Viimasel tulemuste tutvustusel püüdsid Booking Holdingsi juhid end üha rohkem Airbnb-ga võrrelda ning kinnitasid, et kaasasid eelmise aasta kolmandas kvartalis enam kui miljardi dollari mahus Airbnb-ga sarnaseid võimalusi. Need on siis erakodudes ööbimised. See aga tähendab, et Booking kasvas selles vallas vaid veidi vähem kui Airbnb ise. Booking palkas 1,5 aastat tagasi seda suunda arendama ka Airbnb maineka juhi.

Firmade lähenemine toimub aga mõlemas suunas. Ka Airbnb astub samme Bookingu suunas nagu kinnitab ka HotelTonighti ost. Samuti on Airbnb Bookingut veidi õrritanud lennureisidega tegelemisega, mis konkureerib Bookingu Kayakiga. Samuti on räägitud partnerlusest Getaroundi sarnaste firmadega, mis konkureeriks Bookingu rendiautode pakkumisega.

Üks Airbnb eelis on muidugi selge: neil on suurem bränd, seda eriti USAs ning nad peavad klientide võitmiseks veebiturundusele vähem kulutama.

Airbnb uus juht jätab oma jälje. Endiste Amazoni juhtivtöötajatest koosnev meeskond juhatuse esimehe Brian Chesky käe all liigub väikeste sammudega sinnapoole, et pakkuda klientidele kõike reisimisega seonduvat. Hotel Tonighti juhatuse esimees Sam Shank hakkab aru andma vähem kui aasta eest Airbnb „kodude presidendi“ kohale asunud Greg Greeleyle. Varem oli ta Amazonis Amazon Prime’i asepresident.

Greeley on kiiresti endast jälje jätnud. Koos samuti Amazonis töötanud arendus- ning finantsjuhi Dave Stephensoniga on nad aktiivselt asunud idufirmadesse investeerima ning firmasid ostma. Nii on firma omandanud osaluse startupis Lyric, mis aitab Airbnb-l suurlinnades majutusvõimalusi leida.

Airbnb jaoks on küsimus, kas ettevõtte tehniline taristu ning organisatsioonistruktuur suuda värske vere vastu võtta.

Aeglustuv kasv. Suurem osa Airbnb-d ümbritsevatest inimestest nõustub, et ettevõtte käive ja külastajate arv kasvab firma arenedes aeglasemalt. Samal ajal on uued seadused võtmeturgudel, näiteks New Yorgis, teinud uute majutuskohtade leidmise keerukamaks. Selleks, et olla hinnatud kiiresti kasvavaks ettevõtteks, peab Airbnb kasvu kiirendama, mistõttu nad ka uusi tehinguid jahivad.