AS Airest juhatuse liige Aleko Peipsi ütles ETAle, et küsimus on mitterahalises sissemakses, mille ELK Lennuliinid kahe L-410 lennuki näol möödunud aastal Airestile tegi.

“Sel asjal on pikk ajalugu,” lausus Peipsi. “Airest loodi ELK Lennuliinide tütarfirmana 1994. aastal. Firma tegeles paar aastat lennundusega ja tal hakkas hästi minema,” rääkis Peipsi. “Tollane ELK Lennuliinide juhataja Aleksander Beloussov võttis need kaks lennukit Airestilt ära ja firma lennutegevus lõppes. Firma seisis kuni eelmise aastani, mil ELK Lennuliinide nõukogu otsustas Airesti majandustegevuse taastada ja needsamad lennukid tagasi anda.”

Peipsi lisas, et Airesti juhtkonna hinnangul ei ole pankrotihaldur Toomas Saarma end kurssi viinud ELKi üldkoosoleku ja nõukogu koosoleku otsuste ning protokollide sisuga, seega ei ole ta saanud anda kohtunikule adekvaatset ülevaadet ning kohtunik ei ole saanud langetada õiglast otsust. Juhtkonnal on isegi alust arvata, et haldur on jätnud tahtlikult kohtule osa materjale esitamata.

Peipsi lisas, et Airesti juhtkond kahtlustab, et nende firma kiusamise taga on endise ELK Lennuliinide juhataja Beloussovi huvid, kuna pankrotihaldurit ei näi üldse huvitavat asja sisu. “Halduri seisukoht on lihtne — vara on ära kanditud,” lausus Peipsi. “Neid dokumente, mida ta ei taha vaadata, ta lihtsalt ei vaata.”

Peipsi kinnitas, et esitab pankrotihalduri tegevuse peale esmaspäeval kohtusse protesti. “Me sooviksime tegeleda arendustegevusega ja sõlmida püsilepinguid lennundusteenuse osutamiseks, meie aga oleme hõivatud hoopis kaitsestrateegiate väljatöötamisega,” sõnas Peipsi.

1994. aastal loodud AS Airest, mis algselt oli ELKi tütarfirma, kuulub täna Lennuarenduse OÜle. Eelmise aasta suvel otsustas ELKi nõukogu, et Airesti lennundustegevus tuleb taastada ja aktiivne majandustegevus toimub taas selle aasta algusest. Airestis töötab 23 inimest.