Möödunud aastal kustutati liiklusregistrist kokku ligi 600 uut autot, üle kolmandiku neist Renault’d, mis on ka kõige enam müüginumbreid kasvatanud automark autode müügi- ja teenindusettevõtete Eesti liidu (AMTEL) iga-aastase automüügistatistika järgi. AMTELi statistikas autode registrist mahaarvamine aga ei kajastu.

Eelmisel aastal kustutati liiklusregistrist 223 Renault’ marki kandvat sõidukit ehk ligi kuuendik kõigist Eestis veidi üle 1200 müüdud Renault’st. Samal ajal on turuliider Toyota mullu ligi 2000 müüdud autost võetud registrist maha vaid 13. Autode täpset saatust on raske kindlaks teha, kuid Eesti teedel neid näha ei saa. Valdav osa neist on läinud ilmselt ekspordiks.

Teistest markidest on mullu liiklusregistrist maha võetud veel 90 uut Mazdat, 80 Citroeni ja 60 Volkswagenit.

Konkurentidele teeb muret see, et praegune statistika loob vale pildi eestlaste autoeelistustest ning pakub ostjale katteta usaldust. “Tarbijale, kes vastavaid tabeleid tähelepanelikult jälgib, on omane vooluga kaasa minna, mistõttu nii toimiv firma loodab inimestes edasise aþiotaaþi tekkimisele,” ütles Nissan Balti turundusjuht Ringo Rahumeel.

Tema sõnul on väidetavalt mõni autoettevõte kasutanud sellist taktikat, et Eestis vaid “läbisõidul” viibiv auto võetakse enne riigist välja viimist hetkeks kohalikus registris arvele.

“Tegelikult see statistika ju ei peegelda Eesti ostjate eelistusi,” kinnitas ka Japauto müügidirektor Erkki Ots. “See on minu arust ebaaus tegevus.” Negatiivne on tema sõnul just see, et neid andmeid kasutatakse tihti reklaamiks ära, väites, et ollakse Eesti populaarseim või kõige rohkem müüki kasvatanud automark.

Kahest Renault’ edasimüüjast ühe, Autori ASi tegevdirektor Vello Tamm liiklusregistrist kustutatud Renault’de suures arvus probleemi ei näe. “Selge see, et kui on klient ja kui ta kuu pärast teeb oma tehinguid, ega me ei saa siis kontrollida,” rääkis Tamm.