EAL tegevdirektor Tarmu Tammerk ütles BNS-le, et EAL kujundab järgmise nädala alguseks ajalehtede poolt tellitud BMF-i uuringu kohta ühtse seisukoha ning saadab selle kõigile asjasse puutuvatele isikutele-organisatsioonidele laiali.

Tammerk ei soovinud kommenteerida, mis EAL-i liikmetele BMF-i uuringus ei meeldinud ega ka EAL-i seisukohta selles küsimuses.

BMF Gallup Media juhatuse esimehe Margo Veskimäe sõnul ei maksaks EAL-i liikmetel uuringu vahearuande põhjal veel järeldusi teha, kuna see põhineb alles 1000 inimese küsitlusel, lõplik uuring aga 1500 inimese küsitlusel.

Veskimäe kinnitas, et selliste uuringute metoodika on paremaks ja täpsemaks läinud.

"Eks need protestid ole mõneti arusaadavad, alati on keegi, kellele uuringus miski ei meeldi," ütles ta.

Näiteks ajalehtede lugejaskonna vähenemine pole Veskimäe sõnul sugugi imekspandav, kui arvestada lehenumbrite hinna kiiret tõusu ja internetiväljaannete levikut.

"Kui Eesti Ekspress tõstab oma lehenumbri hinna 10 kroonilt 16 kroonile ja samal ajal on interneti kasutamine nädalas suurenenud 30.000 inimese võrra, siis oleks naljakas, kui see mõju ei avalda," rääkis ta.

Veskimägi märkis, et lugejaskond on langenud just nendel lehtedel, kellel on täismahus internetiväljaanded ja kelle sihtgrupp kattub enim internetti kasutavate inimestega.

"Vajaks eraldi uurimist, milline on trüki- ja internetiväljaannete koostöö ja milline on nende vastastikune kannibalism," lisas Veskimägi.

BMF Gallup Media ajalehtede lugejaskonna uuring valmib maikuu esimesel dekaadil.