Ajujahi võitjale 50 000 eurot

 (4)
Ajujahi võitjale 50 000 eurot
Krõõt Kilvet (Foto: EAS)

Alanud on ettevõtluskonkursi Ajujaht uus hooaeg, mille võitja saab auhinnaks 50 000 eurot.

„See on võimalus noortele saada tuntud ettevõtjatest mentorite käe all reaalne pilt ettevõtlusest kui karjäärivalikust ning hüppelaud palgatöö tegijatele oma äriga alustamiseks,” selgitas konkursi tagamaid EAS-i juhatuse liige Krõõt Kilvet.

Sel hooajal võivad konkursil osaleda ka ettevõtted, kes on juba saanud näiteks EAS-i starditoetust. Ainsa piiranguna ei tohi idee esitaja olla saanud müügitulu kauem kui kuus kuud enne konkursi lõpptähtaega.

Kilveti sõnul on muudatuse eesmärk innustada Ajujahil osalema ka ettevõtteid, kes on juba idee faasist kaugemale jõudnud.

Kilvet lisas, et neile, kelle idee alles toores, on mõeldud Ajujahi sügisene arenguprogramm. „Arenguprogramm aitab oma idee igakülgselt läbi mõelda ja annab nõu, kuidas panna kokku meeskond, millega konkursil läbi lüüa,” selgitas Kilvet. „Loengud parimatelt spetsialistidelt ja kohtumised tipptegijatega on hindamatu kogemus, mille pärast tasub Ajujahile kandideerima tulla kõigil, kel hea idee ja ettevõtlikku vaimu,” ütles ta.

Idee esita 13. oktoobrini

Ajujahile saab ideid esitada 13. oktoobrini. Novembris leiab aset neljanädalane arenguprogramm 40 paremale ideele, pärast mida valib žürii meeskonnad, kes kevadel ETV eetris 50 000 euro nimel võistlema asuvad.

2007. aastal alustanud ettevõtluskonkursile Ajujaht on kokku esitatud ligi 3000 ideed. Nende hulgas on näiteks rahvusvahelist tuntust pälvinud Click & Grow elektrooniline taimekasvatuspott ja uuenduslik kolmerattaline tõukeratas Raybike. 2013. aastal võitis Ajujahi lapsevanematele mõeldud mobiilirakendus Kids OS, finaali jõudsid veel puidust kassiliiv Lu Lu, mobiiliga lukustatav rattahoidla Bikeep, veejoomist meelde tuletav seade Jomi, laste dušiiste PESA ning ostjaid pabertšekkidest vabastav E-kviitung.

EAS-i ellu kutsutud ettevõtluskonkursi Ajujaht partner on SEB. Konkursi meediapartner on Delfi.