“Silmnähtavalt on eelmise aastaga võrreldes populaarsemaks muutunud tööstuse ja disaini valdkond. Hea on ka näha, et uue valdkonnana alustanud turism ja teenusmajandus kogus kohe 30 ideed,” ütles Kilvet.

Kilvet selgitas, et sel hooajal oli erinevalt varasemast igal osalejal võimalik esitada vaid üks idee. “Soovisime suunata osalejaid valima oma ideedest kõige perspektiivikama ja keskenduda selle lihvimisele. Usume, et taoline lähenemine tagab selle, et Ajujahilt sündivate toimivate ettevõtete arv esitatud ideede suhtes kasvab,” ütles Kilvet.

Ajujahi partneri SEB äriarendusdivisjoni juhi Mart Maasiku sõnul kavandab klientide seas läbi viidud küsitluse andmetel vaid 3% tegutsevaist ettevõtteist oma ärimudeli uuendamist. “Juba tegutsevad ettevõtted ei ole väga avatud innovatsioonile oma ärimudeli osas, seega on uutel turule tulijatel kasutamata võimalusi küllaga,” ütles Maasik. Ta lisas, et Ajujahi eelmise aasta näitel jätkab enamik finaali pääsenuid äritegevusega. “Kui meil 2013. aasta lõpuks on turul 20 uut toimivat ettevõtet, saame Ajujahi järjekordse hooaja lugeda igati kordaläinuks,” selgitas Maasik.

Esitatud ideedest ligi kolmandik ehk 69 kuulus info- ja kommunikatsioonitehnoloogia, 44 tööstuse ja disaini ning 30 turismi ja teenusmajanduse valdkonda. Sotsiaalse ettevõtluse valdkonda esitati 24 ideed, tervise ja biomeditsiini valdkonda 20, loomemajanduse valdkonda 15 ning energeetika ja keskkonna valdkonda 11.

Maakondade lõikes laekus enim ideid Tallinnast (111) ja Harjumaalt (33) ning Tartust ja Tartumaalt kokku 36. Pärnumaalt, Raplamaalt, Valgamaalt ja Võrumaalt esitati 4, Saaremaalt, Lääne-Virumaalt ja Läänemaalt 3, Ida Virumaalt ja Põlvamaalt 2 äriideed, Hiiumaalt ja Järvamaalt 1. Kahe idee puhul oli asukoht märkimata.

Esitatud ideede kirjeldused avaldatakse reedel, 23. märtsil Ajujahi kodulehel www.ajujaht.ee.

Enam kui kahesajast idee esitanust 53 märkis, et töötab täisajaga, 53 õpib ja töötab, 39 määratleb end ettevõtte osanikuna ning 38 osalejat õpib täisajaga. Hetkel mittetöötavaid osalejaid on 23 ning osaajaga töötajaid 7.

Ajujahile laekunud 213 ideest valivad ettevõtjatest, investoritest ja valdkondlikest ekspertidest hindajad 30. novembriks välja 100, kes kutsutakse 16. ja 17. detsembril žürii ette oma ideed esitlema. Veenvamalt oma äriideed tutvustanud meeskondadest 25 pääseb edasi jaanuarist märtsini vältavasse konkursi koolitus- ja arenguprogrammi. Märtsis ja aprillis on kõigil huvilistel võimalik Ajujahile kaasa elada kaheksaosalise telesaate vahendusel ETV-s, konkursi võitja selgub televisiooni otseülekandes finaalgalal mai alguses.

EASi poolt ellu kutsutud ettevõtluskonkursi Ajujaht partneriks on SEB. Konkursi valdkondlikud toetajad on Heateo Sihtasutus, Tallinna Ettevõtlusinkubaator, Eesti Hotellide ja Restoranide Liit ning Tartu Loomemajanduskeskus. Ajujahti toetavad ka Arengufond, Skype Eesti, Loov Eesti, Technopolis Ülemiste, Ülemiste City, Tallinna Ettevõtlusamet ja Tartu linn.

Aastatel 2012-2015 viivad Ajujahi konkurssi ellu CPD Arenduskeskus, Connect Estonia, Eesti Startupi Juhtide Klubi ja Idea Public.