Ideid saab esitada Ajujahi kodulehel www.ajujaht.ee. Ajujahti kaasrahastab EAS Euroopa Sotsiaalfondi vahenditest, teatas EAS.

EASi juhatuse liikme Krõõt Kilveti sõnul on Ajujaht ettevõtluskonkurss noortele, kus finalistide kõrval võidavad ka kõik teised osalised, saades väärtuslikke kogemusi, tutvusi ja hüva nõu.

“Kutsusime Ajujahi ellu, et aidata tarmukatel noortel kasvatada oma hea idee kogenud ettevõtjate abiga elujõuliseks ja ambitsioonikaks firmaks,” ütles Kilvet. “Lisaks tõestab Ajujaht, et pühendunud meeskonna ja heade nõuandjate korral on võimalik ka väikeste vahenditega suuri unistusi teoks teha,” selgitas Kilvet.

Ajujahi partneri SEB juhatuse esimehe Riho Undi sõnul leiab Ajujahi abiga ettevõtlik inimene endale hea äriplaani ja head äriplaanid ettevõtlikke inimesi neid ellu viima.

"Ma arvan, et see on müüt, et ettevõtjaks sünnitakse – ettevõtluse juurde satutakse ja Eesti on heal järjel, kui meie inimesed oskavad oma võimalusi ära tunda ja neid kasutada. Viimase kuue aasta jooksul on Ajujahi abiga alguse saanud mitmed silmapaistvad ettevõtmised. Hea on näha, et üha enam Ajujahi läbinuid on jäänud püsivalt ettevõtluse juurde, arendanud oma olemasolevat toodet või teenust edasi ja algatanud uusi ettevõtmisi. See on suur saavutus ja innustus veelgi enamatele tulevastele ettevõtjatele.“

Ajujaht algab oktoobris kõigile avatud koolitusprogrammiga, kus õpetatakse oma äriideed kirjeldama ja investoritele esitlema. Esitatud ideede hulgast valitakse välja 100 meeskonda, kel avaneb võimalus esitleda oma äriideed žürii ees. Nende hulgast valitakse 25 meeskonda, kes pääsevad osalema detsembrist märtsini kestvas Ajujahi arenguprogrammis. Seal saavad tiimid põhjalikke teadmisi ärimudeli viimistlemisest, tootearendusest ja turundusest.

Arenguprogrammi lõpus selguvad 10 poolfinalisti ning seejärel 6 finalisti, kes end nõudliku, ent asjatundliku žürii ees proovile panevad. Ajujahi võitja selgub järgmise aasta kevadel. Põnev teekond võitja väljaselgitamiseni jõuab kevadel ka ETV ekraanile, Ajujahti kajastavasse saatesarja.

2007. aastal alustanud Ajujahile on esitatud üle kahe ja poole tuhande idee. Nende hulgas on näiteks märkimisväärselt rahvusvahelist tuntust pälvinud Click & Grow elektrooniline taimekasvatuspott ja eelmisel hooajal esikoha võitnud uuenduslik kolmerattaline tõukeratas Raybike.