“Turul on päris palju turusolkijaid,” lausus plastakende müügi ning paigaldusega tegeleva AS-i Vesmont juhatuse esimees Jevgeni Tsevtsenko.

Tema sõnul ei saa nimetada kvaliteettoodanguks aknaid, mis on valmistatud kahe pingi peal ning mis hilisemal kasutusel näiteks normaalselt ei sulgu. Kahtlase tegija toodangu võib ära tunda selle järgi, kui tal konkurentidest palju odavam hind on, ütles Tsevtsenko.

Tema sõnul ei peaks klient lähtuma akna tellimisel hinnast, vaid tutvuma ka tootja tausta, tema tuntuse ning toodete va-likuga.

##Vesmonti tooted on konkurentide omast mõne protsendi võrra kallimad. “Samas on meie toodetel selliseid omadusi, mida paljudel konkurentidel pole,” ütles Tsevtsenko.

Eesti suurima plastakende tootja, AS-i Glaskek peadirektor Indrek Pajuri ütles, et suurem plastakende soetamise buum on küll möödas, kuid turg kasvab endiselt viis kuni kümme protsenti aastas.

Glaskek müüb tipphooajal 370 akent päevas. Talveperioodil, kui ehitustööde maht on väike, kahaneb ka akende müük. Siis müüb ettevõte keskmiselt 270 akent päevas.

Plastakna keskmist ruutmeetrihinda pole Pajuri sõnul võimalik välja öelda. “See sõltub väga paljudest teguritest. Nagu näiteks sellest, mitmest kohast aken lahti käib jne,” selgitas Pajuri. “Seetõttu ei saa väita, et plastakna ruutmeetrihind on tuhat krooni, puitaknal 1700 krooni ning puit-alumiiniumil 2000 krooni.”

Ka AS-i Plastmerk juhataja Raino Kalekini sõnul on väga raske öelda, kui suur oleks keskmisele korteriaknale mõeldud plastist akna hind. “Ei sooviks sellist keskmist välja pakkuda,” lausus ta.

Glaskeki müügidirektor Ingvar Kadastu ütles, et kui vaadata Glaskeki toodangut, siis on plastaken puitaknast umbes kolmandiku võrra odavam. Alumiiniumist ja puidust aken on aga koguni kaks korda plastaknast kallim.

Kalekin märkis, et kolm suurimat plastakende tootjat Eesti turul on hetkel Glaskek, Plasto ning Plastmerk. “Nende ette-võtete toodete kvaliteet on hea ning hinnatase on samuti sarnane,” ütles ta.

Kalekini sõnul võib Plasto teinekord pakkuda kahest konkurendist natuke madalamat hinda. “Üldiselt on hinnatase sama,” lisas ta.

Hinna poolest on plastaknale suurim konkurent puitaken, mis on Eesti tingimustes traditsiooniline toode.

Seda, et turgu plastist akende jaoks jätkub, tunnistasid kõik osapooled.

“Võrreldes eelmise aastaga on meie mahud kasvanud 10-15 protsenti,” lausus Kalekin. Umbes kümneprotsendiline kasv oli ka Glaskekil.

Kalekini sõnul moodustavad suurema osa ettevõtte plastakende tellijatest korteriomanikud. Samuti paigaldatakse märkimisväärne osa plasttooteid tööstus- ning büroohoonetele.