“Konkurents turul on niivõrd terav, et automüüjad kindlasti annavad hinnas järele. Vaevalt et keegi oma kasuminumbreid selle arvelt kasvatama hakkab,” ütles Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Liidu (AMTEL) juhataja Jaak Uudla. “Iga asi, mis võimaldab autode müüki kasvatada, on positiivne.”

“Meie tegevust mõjutab aktsiisi kadumine kindlasti positiivselt,” ütles kasutatud imporditud autosid müüva AS-i Eurost Auto juhataja Raoul Juhanson.

Tema sõnul võidavad auto hinnas ka kliendid, kuna praegu tuleb eri vanuse ning võimsusega autode pealt maksta aktsiisiks 3000–20 000 krooni, mis aga hiljem kaob. Kõige rohkem kukub üle kolme liitrise mootorimahuga autode hind.

“Ma arvan, et 1. jaanuarist pole hinnalangust veel tunda, kuna automüüjatel on vana hinnaga autosid sisse ostetud. Küll aga võiks hinnalangus toimuda 2-3 kuu pärast.” Eurost Auto müüb kasutatud autosid hinnaga

150 000–800 000 krooni.

Ettevõtte automüügi konsultandi Rivo Mätase sõnul võiks näiteks 3,7-liitrise mootoriga Audi A8 hind aktsiisi kadumisel odavneda 27 000 krooni võrra. Auto hind jääb veidi alla

400 000 krooni.

Uute autode hind ei tohiks palju muutuda, kuna väiksema mootorivõimsusega autode kubatuurilt praegu võetav aktsiis pole kuigi suur. Võimsama mootoriga auto hinna langus võib märgatav olla.

“Kui hinnad aktsiisi võrra alanevad, pole tegu summaga, mis paneks inimesi autosid tunduvalt rohkem ostma,” ütles Uudla. Tema sõnul muutuvad autod lisavarustuse tõttu nagunii aasta-aastalt kallimaks, mistõttu klient ei pruugi hinnalangust tunnetada.

Ka võib hinnavahe olla märgatav sisse toodud kasutatud auto puhul, mille aktsiisimäära mõjutab peale mootori kubatuuri ka vanus.