Kas Webmedia plaanib veel mõnda ettevõtet omandada?

Webmedia selge prioriteet ja strateegia on orgaaniline kasv ja ühegi ettevõtte omandamist ega ühinemist plaanis ei ole. Samas, nagu klassikud ütlevad, ära iial ütle iial. Eelmise aasta lõpus ei olnud meil samuti ühinemisi ega omandamisi plaanis, kuid CCC profiil sobis meie profiili ja strateegiaga väga hästi ja nii see ettevõtete kokkupanek tehtud saigi.

Kuhu riikidesse plaanite veel laieneda? Eesmärk on ju saada ehk pool käibest väljastpoolt Eestit ja Soomet.

Täna on meie pilgud pööratud eelkõige lõuna ning ida suunas. Oleme lõpuks jalga maha saamas Venemaal ja meie pikaajalised pingutused Pärsia lahe regioonis on samuti vilja kandmas. Suurt potentsiaali näeme oma kolmes tooteliinis – riigirahanduse juhtimine, eTervis ja töögraafikute planeerimise tarkvara StaffLogic. Aegajalt levitatakse jama, nagu oleks Webmedia riigitellimustest sõltuv. Riigieelarvest finantseeritavad projektid moodustavad meie kogukäibest natuke üle 10% ja seega oleme me arvestatavatest Eesti IT-firmadest Eesti riiki selgelt kõige vähem „lüpsev“ ettevõte.

Kuidas CCC ostmine Webmedia tegevust mõjutab? Mil moel see laienemisele kaasa aitab? Miks otsustasite osta just CCC?

Ühinemine CCC-ga annab väga olulise tõuke meie edasisele kasvule. Esiteks saame me väga hea ligipääsu Soome turule, sest CCC on seal tunnustatud kui kvaliteeti tootev ettevõte ja nende kliendibaas on muljetavaldav. Teiseks on oluliselt tugevnenud Webmedia grupi juhtkond – CCC tippjuhid on integreeritud meie juhtkonda ja nende rahvusvaheline kogemus annab meile ettevõttena palju juurde. 40+ mEUR käibega oleme me täna nii Skandinaavias kui Kesk- ja Ida-Euroopas selgelt suurte tegijate seas ja see teeb meile lahti paljud uksed, mis siiamaani meie väiksuse tõttu suletud olid. Millised on Webmedia plaanid Venemaal? Mainisite pressikonverentsil, et CCC ostmine aitab Venemaal laienemisele kaasa.

Venemaal on meil kaks strateegilist võimalust – esiteks Eesti kogemuse (nii avalikust kui erasektorist) eksportimine ja teiseks Venemaale olulisi investeeringuid teinud Soome ettevõtete sealse tegevuse toetamine. Täna on veel raske öelda, kuhu täpselt me järgmise paari aastaga Venemaal jõuame, kuid turupotentsiaal on meeletu ja meie edu sõltub ainult meie enda suutlikkusest seda potentsiaali ära kasutada.

Aasta alguses ostis Webmedia ka Microlinki infohaldusäri. Kuidas ettevõtete omavaheline integreerimine läheb?

Microlinki infohaldusäri ostmine on oluliselt tugevdanud Webmedia selle ala kompetentsi ja tänaseks on Webmedial selgelt Eesti tugevaima kompetentsibaasi ning kogemusega infohalduse meeskond. Klientide jaoks on Webmedia turvaline ja kvaliteetne valik – oleme piisavalt suured, et tagada jätkusuutlikkus ja piisavalt väiksed, et olla paindlik partner.

Kus oleks veel Eesti IT-valdkonnal arenemisruumi?

Eestis on Webmedia turuosa juba piisavalt kõrge ning me ei plaani seda oluliselt kasvatada. Eesti IT-turg on sellel aastal näidanud olulist kasvutrendi ja seda eelkõige erasektoris – ettevõtted on suunanud pilgud tulevikku ja julgevad jälle teha nende kasvu ja efektiivsust toetavaid investeeringuid. Riigisektoris me järgmisel paaril aastal turu kasvu ei näe, sest EL struktuurifondidest tulevad investeeringud on suures osas tehtud ja koomale tõmmatud riigieelarve on paratamatult vähendanud ka riigi enda investeeringuvõimekust.

Webmedia plaanib tänavu palgata sadakond uut inimest. Kas teil on
piisavalt oskajaid inimesi võtta?

Oskajaid inimesi on alati raske leida, vahet pole kas Eestis või Hiinas või USA-s. Eesti tööjõuturg on endiselt ahtake, kuid läbi aegade on Webmedia suutnud siin kasvada tänu meie suveülikoolide traditsioonile ja suurepärasele töökeskkonnale, mida me inimestele pakume. Värsked töökuulutused on üleval nii CV Online’is kui meie Facebooki lehel (https://www.facebook.com/webmedia.ee). Kaks aastat on Webmedia valitud kõige töötaja- ja peresõbralikumaks ettevõtteks Eestis ja see kindlasti motiveerib häid inimesi Webmediaga liituma.

Kuivõrd toetate Jüri Mõisa arvamust, et ettevõtlusse sisenemisel on kaks perspektiivikat valdkonda - IT ja põllumajandus. Kuivõrd jagub ruumi uutele tegijatele?

Põllumajanduse teemal end eksperdiks ei pea ja seda on raske kommenteerida. Kui vaadata meie majandust laiemalt, siis vähemalt esimesel pilgul tundub, et kõigis valdkondades on kvaliteetseid ja konkurentsivõimelisi tegijaid piisavalt ja turul ühtegi tühja kohta ei ole. Samas ei olnud turul tühja kohta ka 2000. aastal, kui me alustasime. Turg oli olemasolevate tegijate vahel ilusti ära jagatud ja pigem oli tegemist tööpuuduse kui tööjõupuudusega.

Webmedia kasvulugu näitab, et kui üks ettevõte suudab pakkuda uudset või paremat teenust/toodet, siis on võimalik siseneda ja kasvada igal turul. Kindlasti ei soovita ma ühelgi alustaval IT-ettevõtjal eesmärgiks võtta Eesti turu vallutamist, sest meie turg kahjuks on ja jääb rahvusvahelises plaanis mikroskoopiliseks – pigem võtta siht kohe kõrgemale ja üritada välja tulla toote või teenusega, millel rahvusvaheliselt potentsiaali ning üritada pääseda suurema piruka juurde.