Võttes praeguse naftahinna, siis võiks bensiini ja diisli hind tõusta tuleva nädala alguses 1,5 senti liitrist, märkis Alexela juahtuse liige Alan Vaht.

Kui aga Iraan jääb vaid ähvarduse juurde, millele ei järgne tegusid, siis võib nafta hind langeda, mis omakorda tõmbaks kaasa ka bensiini ja diislihinna. Sellisel juhul ei pruugi 1,5 sendine hinnatõusu tulla, märkis Vaht. Võib tulla hoopis langus.

Kui eile õhtul tõusis Eestis tanklates bensiini ja diislihind 1,429 euroni, siis täna lõunaks on hind hoopis alanenud 1,425 euroni.

Laiemalt mõjutab sel aastal nafta hinda meretransporti mõjutava IMO 2020 kehtima hakkamine, mistõttu kasvab täiendavalt laevade diislivajadus masuudi asemel. See tõi maailmameredel kaasa kütuse väävlisisalduse normi kukkumise 3,5 protsendilt mahust 0,5 protsendini. Läänemerel ja sadamates kehtib juba varasemast 0,1 protsendi nõue. See võib tõsta ka laevade prahtimishindu.

Suuremaks mõjutajaks on naftakartelli OPECi ja Venemaa tegevus. Kui märtsikuuni peaks nafta hinnal olema põhi all, siis edaspidine sõltub, mida OPEC+ teeb. Kas nad hoiavad naftahinda ja kaotavad turuosa USAle või mitte, sellest oleneb, kas nafta hind kukub pärast märtsi või mitte.