Kuigi esimesi maksumärgistatud müügipakendeid võis kauplustes näha juba alates 1. juulist, oli kaupmeestel võimalik maksumärgistamata alkoholi laovarud realiseerida kolmekuise üleminekuperioodi vältel, mil müüa võis nii maksumärgistatud kui maksumärgistamata alkoholi. Alates pühapäevast,1. oktoobrist, peab aga kogu müügil olev kange alkohol olema maksumärgistatud ning müügipakendile kleebitud maksumärk kinnituseks, et tegemist on legaalse alkoholiga, mille puhul on tagatud toote kvaliteet ja millelt on makstud aktsiis.

Ameti hinnangul võib juba täna öelda, et kange alkoholi maksumärgistamisele üleminek on sujunud üldjoontes edukalt ja plaanitud ajakavas. maksu- ja tolliameti peadirektori asetäitja Margus Noormaa ütles, et tegemist oli uue asjaga nii maksuhalduri kui ettevõtjate jaoks ning amet soovib tänada ettevõtjaid, alkoholitootjad ning alaliite ühise pingutuse eest tagada kange alkoholi maksumärgi süsteemi edukas rakendumine. "Mõistame, et see protsess on nõudnud maksuhaldurilt, ettevõtjatelt ja kõikidelt, kes sellega seotud on lisatööd," ütles Noormaa. "Maksu- ja tolliamet soovib öelda aitäh kõigile, kes selle projekti õnnestumisele on kaasa aidanud. Ebaseaduslik alkohol kujutab ohtu nii tarbijatele kui ka riigi maksulaekumisele, maksumärk loob efektiivse kaitse selle vastu," lisas Noormaa.

Maksumärgi süsteemile ülemineku ettevalmistamise protsessis on maksuhaldur teinud pidevalt aktiivset koostööd ja teavitustööd alates veebruarist 2006 erinevate alaliitudedega nagu viinaliidu, kaupmeeste liidu ja kaubandus- tööstuskojaga ning teiste oluliste partneritega.

Maksumärk on 20 mm läbimõõduga erilistele turvaõuetele vastav hologramm-kleebis, mille keskel on kujutatud Eesti kaarti ja selle all riigi vappi. Selleks et minimeerida maksumärkide võltsimise ja väärkasutusega seotud riske, on maksumärgile trükitud ka palju erinevaid turvaelemente ning unikaalne kahest tähest ja kuuest numbrist koosnev kood. Koodi alusel saab tarbija esitada maksu- ja tolliametile läbi ameti kdulehekülje esitada elektroonse päringu, saamaks teada, kas tegemist on õige maksumärgiga ning millise mahu ja kangusega alkoholi kohta see kehtib.

Maksumärgistama peab alkoholi, mille etanoolisisaldus on üle 22 mahuprotsendi ja mis on villitud vähemalt 0,2 liitrisesse müügipakendisse või millelt makstav aktsiisisumma on üle 10 krooni müügipakendis oleva koguse kohta.

Üldjuhul peab maksumärk olema kinnitatud vahetult müügipakendi korgile. Kuna tavapäraste pudelite kõrval on osa alkoholist villitud või pakendatud erikujulistesse anumatesse, pudelpurkidesse, suveniirpudelitesse, topsidesse või kinkekarpidesse, võib erandjuhtudel kooskõlastatult maksu- ja tolliametiga maksumärgi kleepida ka mujale kui korgile.

Ettevõtjatel, kes soovisid juba tarbimises olevat kanget alkoholi müüa peale 30. septembrit, oli võimalus see maksumärgistada kas aktsiisilaos või registreeritud kaupleja tegevuskohas.

Kui alkohol on siiski jäänud maksumärgistamata, siis tuleb need tooted hiljemalt 1.10.06-ks müügilt kõrvaldada. Palume tähele panna, et müük on igasugune müügiga kaasnev tegevus, mitte ainult kauba otsene võõrandamine, vaid ka toote hoidmine müügikohas (kas jae- või hulgimüügi kohas), selle ettevalmistamine, valduses hoidmine, ladustamine.