Altia panustab üha rohkem eksporditurgudele, et leevendada piirangute majanduslikku mõju, teatas ettevõte.

"Alkoholitootja esindajana pooldan mõõdukat ja vastutustundlikku tarbimist, mille osas on Eestis viimastel aastatel tehtud edusamme. Kaubamärgile ja toote omadustele keskenduv reklaam on levinud mitmetes välisriikides ja pole üllatav et kunagi väga liberaalne alkoholi reklaamipoliitika ka Eestis ajas muutub," leiab Mets.

Metsa sõnul on Altia soov koos riigiga läbi arutada, mis oleks parim lahendus. "Reklaamipiirangud Eesti telekanalitele toovad neile kaasa eelarveaugu, kuid teiste riikide kogemus näitab, et reklaamid kolivad siis rahvusvahelistesse telekanalitesse," lisas ta.

Tänavu kava kohaselt 240 miljonit eurot riigikassasse toovat alkoholiaktsiisi on pidevalt tõstetud, kuid 2009. aastast kuni tänaseni ei ole alkoholi tarbimine Eestis sisuliselt langenud.

Mets rõhutas, et alkoholiturgu reguleerivad meetmed peavad olema läbimõeldud, et jõuda mõistliku ja kultuurse alkoholitarbimiseni ning kõikide alkoholiturgu puudutavate otsuste juures tuleb silmas pidada, et etanooli mõju on alati ühesugune, sõltumata sellest, kas ta on kraadidelt kangemas või lahjemas joogis.

"Ettevõtja seisukohalt oleks aga hea, kui alkoholiturul tegutsemise ja maksustamise tingimused oleksid kõikidele alkoholiga tegelejatele võrdsed. Sama kehtib firmadele, mis impordivad sidruni- ja vaarikamaitselisi surrogaate, mis on seni aktsiisiga täielikult maksustamata," nentis Mets.