„Kõigepealt me ei ole nõus kindlasti alkoholi mittemüümisega tanklates. Meie kompetentsile, analüüsidele ja teadmistele tuginedes ei lahenda see ühtegi probleemi, kuna jaekaubandus on endiselt olemas ja inimesed liiguvad autoga sama vabalt ka poodi kui tanklasse,“ rääkis Saku Õlletehase tegevjuht Margus Kastein.

Teiseks ei ole tootjad nõus poodides alkoholi paigutamisega mustade seinte taha, sest selle taga puudub sisuline mõjuanalüüs, et mis siis juhtub jaekaubandusega. Samas ollakse nõus, et alkohol paigutatakse eraldi alale nagu Tallinnas praegu juba tehtud on.

Kolmas asi millega tootjad nõus ei ole, on praegune lähenemine reklaamipiirangutele. „Me arvame, et praegused ettepanekud on puhas üleregulatsioon ning ei lahenda ühtegi probleemi,“ leidis ta.

Ühtlasi tehakse omaltpoolt ettepanek seadusemuudatuseks, mis võtaks reklaamidest välja inimesed, sest kui reklaamides ei ole inimesi, siis ei ole ka elustiili. Samas jätaks tootjad reklaami liikuva pildi. "Kui inimesed välja võtta, siis täiendavateks regulatsioonideks vajadus puudub,“ selgitas Kastein tootjate positsiooni.

Kindlasti ei olda nõus sellega, et kolmandik reklaamist peaks olema hoiatustekst, mida tootjad peavad ebaproportsionaalseks. Selle võiks vähendada 10 protsendile.

„Kontrolli tõhustamine, testostude tegemine. See kõik meile sobib, me arvame, et see aitab parandada alkoholi tabimise kultuuri,“ lisas Kastein.

Kasteina sõnul loodab ta, et valitsus arvestab tootjate sisuliste ettepanekutega ning ei lähe pimeda ülereguleerimise teed.