Eelmise aasta lämmatav suvi Euroopas tõi kaasa olukorra, kus Störtebekeri pruulikoja töölised seisid pudelidepoo järjekorras, oodates kannatamatult taarapunkti viidud tühjasid pudeleid, et need saaks puhtaks pesta ja uuesti joogiga täita, kirjutab Guardian. Terves riigis olid õllepruulid hädas sellega, et kuum suvi pani inimesi tavalisest rohkem õlut tarbima ja see tekitas ka pudelipõua.

Küll aga ei üllatanud õllepruule see, kui palju kasvas nõudlus tavalise õlle järele, vaid pigem, kui palju tarbiti erinevas sortimendis just alkoholivaba õlu. „Meie müügitulu tõusis mullu 40%,” rääkis Elisa Raus Störtebekerist. „Me sõna otseses mõttes ei suutnud nii palju õlut toota, kui ära joodi,” lisas ta.

1827. aastal asutatud Störtebekeri pruulikoda asub Saksamaa kõige põhjapoolses sadamalinnas Starlsundis, otse Läänemere kaldal ning pakub kolme erinevat sorti alkoholivaba õlut. Esimene neist, nisuõlu Bernstein lasti välja 2007. aastal, sellele järgnes isotooniline pilsner Frei ja kõige värskem lisandus oli mullu augustis Atlantic Ale. Õlletootja on asunud nüüd juba ka oma neljandat alkoholivaba õlu välja töötama.

Saksamaa 1500 õlletööstust toodavad kokku umbes 400-500 erinevat sorti alkoholivaba õlu. Saksa õlletootjate liidu andmetel on iga 15. õlu, mis Saksamaal tarbitakse, alkoholivaba. Riigi aastane õlletarbimise kogus on 6,2 miljonit hektoliitrit. Sarnaselt Eestile tuuakse ka Saksamaal alkoholivaba õlle populaarsuse kasvu ühe põhjusena välja tarbijate teadlikum tervisekäitumine.

„Ka ei peeta seda enam ühiskonnas häbiväärseks, kui sa tarbid alkoholivaba õlu,” märkis Marc Oliver Huhnholz õlletootjate liidust. „Vastupidi, tundub pigem, et sellest on saamas elustiilijook, mille tõsiseltvõetavus vaid kasvab.”

Koos sellega kasvab pidevalt ka alkoholivaba õlle sortiment. Mingil määral võib juba märgata, et 0% alkoholisisaldusega õlle tarbimise kasv on hakanud ähvardama ka traditsioonilise õlle turuosa. Ka kasvab Saksamaal baaride arv, kes end üha rohkem alkoholivaba õllega varustab, sest nõudlus selle järele on kasvanud. Üksnes Hispaanias on huvi selle vastu sama kõrge kui Saksamaal.

Näiteks ütleb Cafe am Markt ettekandja Bianca Kison, et sisuliselt iga neljas õlu, mis kliendid temalt tellivad, on alkoholivaba. „Viimase kahe-kolme aastaga on hästi suur muutus toimunud,” märkis ta. Kisoni sõnul ei ole alkoholivabal õllel kindlat tarbijatüüpi välja kujunenud, seda joovad nii mehed kui naised, noored ja vanad.